Sökning: "Amanda Gunnarsson"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Amanda Gunnarsson.
6. Den komplexa verkligheten. En kvalitativ studie om socialsekreterares förhållningssätt till samtycke i kombination med demensdiagnos
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att skapa en fördjupad förståelse kring socialsekreterares förhållningssätt till samtycke i kombination med demensdiagnos. Studiens syfte besvarades med hjälp av en kvalitativ metod i form av två parintervjuer, vilka tog avstamp i en vinjett. LÄS MER
7. Hemlöshet - en definitionsfråga?
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of this paper was to elucidate representations of how homelessness and interventions against homelessness is perceived in a Swedish municipality from socialconstructivistic perspective. The questions it aimed to answer were: How is homelessness represented in the municipality by participants of the local housing market and public and non-profit sectors? How can representations of homelessness from the participants be deconstructed and understood? Homelessness has been considered a social problem since the middle of the 18th century. LÄS MER
8. Inkluderad och delaktig, vad betyder det för SUM-elever? : En mikroetnografisk studie om elever i särskilda utbildningsbehovs deltagande i matematikundervisningen.
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med den här empiriska forskningsstudien är att undersöka elever i särskilda utbildningsbehovs deltagande vid special respektive ordinarie matematikundervisning. Studien utgår från tre forskningsfrågor där vi vill nå fördjupad kunskap om hur elever i särskilda utbildningsbehov deltar i specialundervisning, ordinarie undervisning samt hur pedagogerna arbetar med inkludering i deras undervisning för eleverna. LÄS MER
9. Inkludering av elever i matematiksvårigheter : en systematisk genomgång av aktuell forskning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Den här systematiska litteraturstudien har skrivits med fokus på att utforska hur inkludering av elever i matematiksvårigheter beskrivs och diskuteras i aktuell forskning. Studien är uppdelad i tre olika delar. Första avsnittet fokuserar på elever i matematiksvårigheter och hur det diskuteras samt beskrivs i valda källor. LÄS MER
10. ”Det är ju ändå sitt barn man lämnar ifrån sig” Vårdnadshavares och pedagogers berättelser om inskolning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med den kvalitativa studien har varit att lyfta fram och synliggöra vårdnadshavare i den inskolning som sker i förskolan samt att klargöra och belysa likheter och skillnader i vårdnadshavares och pedagogers berättelser kring inskolning. Pedagogernas perspektiv används i studien för att synliggöra huruvida pedagogernas profession samarbetar med vårdnadshavaren som privat. LÄS MER