Sökning: "Amanda Gunnarsson"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Amanda Gunnarsson.

  1. 6. Den komplexa verkligheten. En kvalitativ studie om socialsekreterares förhållningssätt till samtycke i kombination med demensdiagnos

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Lejla Fatic; Amanda Gunnarsson; [2020-05-26]
    Nyckelord :socialsekreterare; demensdiagnos; samtycke;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att skapa en fördjupad förståelse kring socialsekreterares förhållningssätt till samtycke i kombination med demensdiagnos. Studiens syfte besvarades med hjälp av en kvalitativ metod i form av två parintervjuer, vilka tog avstamp i en vinjett. LÄS MER

  2. 7. Hemlöshet - en definitionsfråga?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Angelica Rosell; Amanda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :homelessness; representations; municipality; social constructivism; hemlöshet; definition; kommun; socialkonstruktivism;

    Sammanfattning : The aim of this paper was to elucidate representations of how homelessness and interventions against homelessness is perceived in a Swedish municipality from socialconstructivistic perspective. The questions it aimed to answer were: How is homelessness represented in the municipality by participants of the local housing market and public and non-profit sectors? How can representations of homelessness from the participants be deconstructed and understood? Homelessness has been considered a social problem since the middle of the 18th century. LÄS MER

  3. 8. Inkluderad och delaktig, vad betyder det för SUM-elever? : En mikroetnografisk studie om elever i särskilda utbildningsbehovs deltagande i matematikundervisningen.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amanda Erickson; Amanda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :Matematik; elever i särskilda utbildningsbehov i matematik; delaktighet och inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med den här empiriska forskningsstudien är att undersöka elever i särskilda utbildningsbehovs deltagande vid special respektive ordinarie matematikundervisning. Studien utgår från tre forskningsfrågor där vi vill nå fördjupad kunskap om hur elever i särskilda utbildningsbehov deltar i specialundervisning, ordinarie undervisning samt hur pedagogerna arbetar med inkludering i deras undervisning för eleverna. LÄS MER

  4. 9. Inkludering av elever i matematiksvårigheter : en systematisk genomgång av aktuell forskning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Amanda Erickson; Amanda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :Matematik; matematiksvårigheter; inkludering; SEM;

    Sammanfattning : Den här systematiska litteraturstudien har skrivits med fokus på att utforska hur inkludering av elever i matematiksvårigheter beskrivs och diskuteras i aktuell forskning. Studien är uppdelad i tre olika delar. Första avsnittet fokuserar på elever i matematiksvårigheter och hur det diskuteras samt beskrivs i valda källor. LÄS MER

  5. 10. ”Det är ju ändå sitt barn man lämnar ifrån sig” Vårdnadshavares och pedagogers berättelser om inskolning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Maja Levin; Amanda Wiberg Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :Barn; Berättande; Berättelser; Erfarenheter; Förskola; Inskolning; Introduktion; Känslor; Pedagog; Upplevelser; Vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Syftet med den kvalitativa studien har varit att lyfta fram och synliggöra vårdnadshavare i den inskolning som sker i förskolan samt att klargöra och belysa likheter och skillnader i vårdnadshavares och pedagogers berättelser kring inskolning. Pedagogernas perspektiv används i studien för att synliggöra huruvida pedagogernas profession samarbetar med vårdnadshavaren som privat. LÄS MER