Sökning: "Amanda Wiberg"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Amanda Wiberg.
1. Varför finns det inga ninja-flickor? : En systematisk litteraturstudie om svensklärarens normmedvetenhet i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Detta är en systematisk litteraturstudie som behandlar svensklärarens didaktiska möjligheter och utmaningar gällande hur en lärare kan arbeta normmedvetet i undervisningen kopplat till läsningen och genom de samtal som kan uppstå därefter. Syftet med studien är att utifrån tidigare forskning urskilja hur en svensklärare kan arbeta normmedvetet. LÄS MER
2. "The crisis shows that degrowth is as necessary as it is possible" : Coalitions and policy change within Spanish tourism
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
3. Hur digitaliseringen påverkar redovisningskonsulters arbete under rådande Covid-19-pandemi : En kvalitativ jämförande studie mellan redovisningskonsulter från små, medelstora och stora redovisningsbyråer
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i samhället har under lång tid påverkat redovisningsbranschen och redovisningskonsulters arbete i form av att det gått från pappersarbete till att använda datorer och digitala hjälpmedel för att utföra arbetet. Denna utveckling har även inneburit ett mer effektivt och noggrant arbete tack vare digitaliseringen. LÄS MER
4. Sociomatematiska normer : En fallstudie i ett mellanstadieklassrum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna fallstudie undersöker ett matematikklassrum för mellanstadieelever. Studiens syfte är att identifiera sociomatematiska normer, hur dessa uppstått samt hur normerna påverkar undervisningen. LÄS MER
5. ”Det är ju ändå sitt barn man lämnar ifrån sig” Vårdnadshavares och pedagogers berättelser om inskolning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med den kvalitativa studien har varit att lyfta fram och synliggöra vårdnadshavare i den inskolning som sker i förskolan samt att klargöra och belysa likheter och skillnader i vårdnadshavares och pedagogers berättelser kring inskolning. Pedagogernas perspektiv används i studien för att synliggöra huruvida pedagogernas profession samarbetar med vårdnadshavaren som privat. LÄS MER