Sökning: "Anette Marklund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anette Marklund.

  1. 1. Chefers upplevelser av lärande i beslutsprocesser : En tillämpning av 4I-ramverket för organisatoriskt lärande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maja Axén; Anette Marklund; [2022]
    Nyckelord :4I-framework; organizational learning; decision making; management; 4I-ramverket; organisatoriskt lärande; beslutsfattande; chefskap;

    Sammanfattning : Det finns ett behov för organisationer att ständigt utvecklas för att vara konkurrenskraftiga. För att denna utveckling ska vara möjlig poängterar Adler och Frössevi (1996) att lärande krävs på alla nivåer. LÄS MER

  2. 2. Flexibilitetens fram-­‐ & baksida En uppsats om effektivisering & tjänstekvalitet i en hotellverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Marklund; Linnéa Hultén; Madelaine Levander; [2012]
    Nyckelord :Frontpersonal; tjänstekvalitet; kostnadseffektivisering; personalplanering; flexibilitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER

  3. 3. Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linnéa Hultén; Josefine Marklund; Madelaine Levander; [2012]
    Nyckelord :frontpersonal; tjänstekvalitet; kostnadseffektivisering; personalplanering; flexibilitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Flexibilitetens fram- & baksida: En uppsats om effektivisering och tjänstekvalitet i en hotellverksamhet Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 hp, 2012 Seminariedatum: 29 maj 2012 Författare: Linnéa Hultén, Madelaine Levander & Josefine Marklund Handledare: Torleif Bramryd & Anette Svingstedt Problem: Hotellbranschen är väldigt personalintensiv och står inför en svårförutsägbar efterfrågan vilket har lett till att många hotellverksamheter använder sig utav deltids- och extraanställda för att hantera efterfrågefluktuationerna. Detta innebär direkta kostnadsbesparingar, men kan även påverka tjänstekvaliteten negativt. LÄS MER