Sökning: "Anna Ravn"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Ravn.

  1. 1. Detta ok av kärlek att bära. Ambivalensen inför moderskapsmyten i samtida moderskapslitteratur

    Master-uppsats, Lunds universitet/Masterprogram: Litteratur - Kultur – Media

    Författare :Anna Eleonora Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Olga Ravn; Maja Lucas; Anna Axfors; Pooneh Rohi; samtidslitteratur; moderskap; moderskapslitteratur; moderskapsmyten; ambivalens; moderskapsstudier; matrifokal litteratur; feministisk figuration; den goda modern; tabu; matrilinjär litteratur; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Moderskapet har under det senaste decenniet stått i centrum i en rad litterära verk i såväl Sverige som Danmark. Uppsatsens syfte är därför att undersöka hur moderskapet gestaltas i fyra samtida romaner, varav Olga Ravns Mit arbejde (2020) utgör analysens huvudfokus. De tre övriga romanerna som dras in i analysen är Maja Lucas Mor. LÄS MER

  2. 2. Strategiska förutsättningar för prissättningsstrategier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Johannesson; Anna Ravn-Holm; [2012]
    Nyckelord :Pricing; Pricing strategies; Pricing capability elements; Value Appropriation; Deregulated markets; Business and Economics; Business and Economics;

    Sammanfattning : Branschen för personlig assistans präglas av minskade lönsamhetsmarginaler och en intensifierad konkurrens. Detta har skapat en marknadssituation där värdeappropriering blir en central förmåga för aktiebolagen. LÄS MER

  3. 3. Cause-Related Marketing - En studie om konsumenters uppfattning av Rosa Bandet-produkter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Emam; Anna Ravn-Holm; Diem Bang; [2008]
    Nyckelord :Cause-related marketing CRM ; Rosa Bandet; Co-branding; Corporate Social Responsibility CSR ; Marknadsföringsstrategi; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att studera svenska konsumenters uppfattning om cause-related marketing på den svenska marknaden samt om detta påverkar deras köpbeslut. Undersökningen avser de CRM-kampanjer där företag samarbetar med välgörenhets-organisationer och tar fram specifika produkter för detta ändamål, som således kombinerar två varumärken. LÄS MER