Sökning: "Arbetsgivarattraktion"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Arbetsgivarattraktion.
1. Hur uppfattar invånarna i Gävle kommun de som arbetsgivare? : En kvantitativ studie om skillnader i uppfattningen mellan de invånare som har kommunen som arbetsgivare och de som inte har det.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur invånare i Gävle kommun ser på kommunen som arbetsgivare med bakgrund till hur kommunen valt att arbeta med employer branding. Syftet var även att se om det fanns några skillnader i uppfattningen beroende på om respondenten har kommunen som arbetsgivare eller inte. LÄS MER
2. Employer branding - Vad tycker medarbetarna? : En studie om intern employer branding
M1-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I en allt mer föränderlig värld där företag inom kunskapsintensiva branscher lider brist på kompetent personal, har det aldrig tidigare varit lika viktigt för organisationer att arbeta för att behålla sina nuvarande anställda. För att företag ska kunna differentiera sig och skapa en arbetsgivarattraktion krävs det att de använder sig av strategier för att de fortsättningsvis ska kunna attrahera och behålla sina medarbetare. LÄS MER
3. Employer branding - en uppsats om revisionsbyråers attraktionskraft mot generation Y
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Sammanfattning 4FE17E Examensarbete Redovisning 30hp, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet, VT 2016 Författare: Julia Kindvall & Frida Nilsson Handledare: Biträdande professor Timurs Umans Examinator: Docent Anna Stafsudd Titel: Employer branding – en uppsats om revisionsbyråers attraktionskraft mot generation Y. Bakgrund: Revisionspliktens avskaffande har medfört en högre konkurrens på marknaden för revisionsbyråer. LÄS MER
4. Upplevelsen av arbetsgivarattraktionen och upplevelsen av rekryteringsprocessen : En kvantitativ studie om skillnaden mellan de som anställts respektive inte anställts vad gäller upplevelsen av arbetsgivarattraktionen samt rekryteringsprocessen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : The purpose of the study was to investigate if there was a difference in the experience of employer attractiveness and experience of recruitment process, based on whether the respondent had received employment or not at the selected organization. The purpose was also to investigate whether there was a correlation between experience of employer attractiveness and experience of recruitment process. LÄS MER
5. "Bolagsverket är mer modernt än jag tänkte mig" : Hur kan statliga myndigheter arbeta med Employer Branding för att attrahera Generation Y?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Bakgrund: Employer Branding är ett relativt nytt begrepp som har börjat användas som en strategi inom Human Resource Management. Genom att utveckla ett Employer Brand kan or-ganisationer attrahera och behålla talangfull arbetskraft och på så vis säkra sin överlevnad. LÄS MER