Sökning: "Artist som varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Artist som varumärke.

  1. 1. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexander Palmér Guiance; [2022]
    Nyckelord :sell out; image; reklamfilm; reklammusik; personligt varumärke; artist;

    Sammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER

  2. 2. Popstjärnans framgångsrecept : En kvalitativ studie i vad som krävs för att slå igenom somartist i dagens musikklimat 2021

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alexander Näslund; [2021]
    Nyckelord :Image; varumärke; kommunikation; artisteri; skivbolag; framgång; Idol; driv;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med en ökad förståelse kring hur skivbolag arbetar medartister, vad som krävs för att nå framgång som artist samt hur man definierar framgångi denna kontext. Detta öppnar i sin tur upp för diskussion kring varför före dettaIdolmedverkande når framgång eller ej. LÄS MER

  3. 3. Att höras genom bruset : En kvalitativ studie i vad som genererar framgång imusikindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Leo Linder Lodén; [2021]
    Nyckelord :Framgång; image; drivkraft; unikum; varumärke; tvåvägskommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöktes framgång ur skivbolag, artisters samt idoldeltagares perspektiv.Det undersöktes även vilka faktorer och egenskaper som ansågs essentiella i syfte att genereraen lyckad artistkarriär. LÄS MER

  4. 4. Varumärke och image slår igenom bruset i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur artister jobbar med sina varumärken på sina sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elisa Amorell; Rebecca Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Brand; Image; Digitalisation; Music industry; Artists; Social media; Marketing; Varumärke; Image; Digitalisering; Musikbransch; Artister; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat musikindustrin, alla delar av marknaden har utvecklats, marknadsföring är ett av dem. Sociala medier har blivit centrum för marknadsföringen och konsumenten begär mer relaterbara varumärken och image som ett krav för att konsumera produkter. LÄS MER

  5. 5. Artistens entreprenörskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; [2018]
    Nyckelord :Frilansmusiker; Artist; Marknadsföring; Entreprenör; Musikbranschen;

    Sammanfattning : Teknikens utveckling och kommersialiseringen av internet har förändrat musikindustrins spelplan. Numera är artister inte lika beroende av skivbolag som finanserar dyra studiotimmar med mera utan kan själva åstadkomma en hög inspelningskvalitet med billigare utrustning. LÄS MER