Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förädling av design för ett veganskt varumärke inom dagligvaruhandeln i syfte att fler ska lockas till att köpa dess produkter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Emelie Nordenberg; Hanna Öhberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens matvarubutiker finns ofta tusentals produkter på hyllorna och flera olika varumärken som erbjuder liknande varor. Inom det vegetariska och veganska segmentet tillkommer ständigt nya varumärken och produkter och allt fler väljer att äta vegetariskt och veganskt. LÄS MER

  2. 2. Design Concept for Thule Luggage - A Flexible Solution for Traveling with Multiple Bags

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Astrid Björnsdotter; Maja Olsson; [2018]
    Nyckelord :luggage; travel; Thule; connecting two bags; concept development; carry-on; suitcase; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : During travels, people want to be able to move fast and smooth from point A to point B. Thereby, many people can relate to the struggles which occur when carrying several belongings simultaneously. LÄS MER

  3. 3. Kameran lägger på 5 kg : En kvalitativ studie om PR-yrkesrollens gestaltning i amerikanska TV-serier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Astrid Fast; Thomas Jonasson; [2016]
    Nyckelord :Framing; gestaltningsteori; PR; TV-serier;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Allmänheten har varken en positiv eller korrekt bild utav PR-branschen, branschens image är alltså inte den bästa. Studier på hur gestaltningen utav PR-yrkesrollen ser ut i film, visar en tvetydighet. Några resultat visar att de gestaltas negativt medan en annan påvisar en positiv gestaltning. LÄS MER

  4. 4. Interkulturella anpassningar i kommunikation: En kvalitativ studie om interkulturell kompetens i reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnéa Forssell; Astrid Emanuelsson; [2016]
    Nyckelord :interkulturell kommunikation; interkulturell kompetens; reklam; anpassningar; exotifiering; kulturell appropriering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tidigare forskning inom interkulturell kommunikation och interkulturell kompetens har ofta fokuserat på utbytesstudenters kommunikation eller på olika sorters översättningsproblematik. Det finns därmed en brist på forskning om interkulturell kompetens i reklam. LÄS MER

  5. 5. Review of general demand responsive transport in Sörmland county

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Astrid Adelsköld; [2015]
    Nyckelord :anropsstyrd kollektivtrafik; kollektivtrafik; anropsstyrd tur; samordning;

    Sammanfattning : Sörmlands län består till stor del av landsbygd där en kostnadseffektiv kollektivtrafik är svår att uppnå eftersom resandeunderlaget och därmed även efterfrågan normalt är låg. I dessa områden finns dock potential att uppnå en hållbar kollektivtrafik med hjälp av anropsstyrda trafikformer. LÄS MER