Sökning: "Att möta nyanlända elever"

Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden Att möta nyanlända elever.

  1. 21. Att möta nyanlända elever : En intervjustudie av pedagoger

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Aud Skolseg; Linda Mutvig; [2016]
    Nyckelord :Nyanländ elev; kartläggning; mottagning; anpassning; lärare; specialpedagog; förberedelseklass; direktplacering; inkludering och exkludering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. Nyanländas lärande- ett specialpedagogiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lena Gyllensparre; [2016]
    Nyckelord :förberedelseklass; inkludering; nyanlända elever; sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att undersöka nyanländas lärande ur ett specialpedagogiskt perspektiv. För att belysa detta har jag tagit del av vad specialpedagoger, lärare och nyanlända elever har för tankar och erfarenheter i ämnet. LÄS MER

  3. 23. Att undervisa nyanlända i högstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Danielle Holst Myrnäs; [2016]
    Nyckelord :Förberedelseklass; pedagogik; kultur; framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att identifiera de utmaningar och möjligheter en högstadielärare möter vid undervisning av nyanlända elever. Datainsamlingen gjordes med öppna intervjuer då syftet var att undersöka pedagogernas uppfattningar och erfarenheter från sitt arbete med denna grupp elever. LÄS MER

  4. 24. Nyanlända elever i matematikklassrummet : lärarens perspektiv.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Rebecka S. Gardtman; [2016]
    Nyckelord :mottagande av nyanlända elever; matematikundervisning; inkludering;

    Sammanfattning : Alla barn i Sverige har rätt till en likvärdig utbildning. Det innefattar även nyanlända elever, men skolan lyckas inte möta de nyanländas behov. LÄS MER

  5. 25. Inkluderande undervisning för nyanlända : En kvalitativ intervjustudie om lärarens syn på inkluderande undervisning för nyanlända

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Tony Kjäll; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar som idrott- och hälsaläraren upplever vid undervisningen av idrott och hälsa för nyanlända elever i högstadiet, samt hur läraren möter dessa. Frågeställningarna för studien har varit: Vilka utmaningar upplever lärarna att det finns med att undervisa nyanlända svenskar i idrott och hälsa på högstadiet? Vilka arbetssätt använder sig lärarna av för att möta utmaningarna? Metod Studien bygger på en kvalitativ ansats. LÄS MER