Sökning: "Att möta nyanlända elever"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden Att möta nyanlända elever.
21. Att möta nyanlända elever : En intervjustudie av pedagoger
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
22. Nyanländas lärande- ett specialpedagogiskt perspektiv
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att undersöka nyanländas lärande ur ett specialpedagogiskt perspektiv. För att belysa detta har jag tagit del av vad specialpedagoger, lärare och nyanlända elever har för tankar och erfarenheter i ämnet. LÄS MER
23. Att undervisa nyanlända i högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att identifiera de utmaningar och möjligheter en högstadielärare möter vid undervisning av nyanlända elever. Datainsamlingen gjordes med öppna intervjuer då syftet var att undersöka pedagogernas uppfattningar och erfarenheter från sitt arbete med denna grupp elever. LÄS MER
24. Nyanlända elever i matematikklassrummet : lärarens perspektiv.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Alla barn i Sverige har rätt till en likvärdig utbildning. Det innefattar även nyanlända elever, men skolan lyckas inte möta de nyanländas behov. LÄS MER
25. Inkluderande undervisning för nyanlända : En kvalitativ intervjustudie om lärarens syn på inkluderande undervisning för nyanlända
M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna studie är att undersöka vilka utmaningar som idrott- och hälsaläraren upplever vid undervisningen av idrott och hälsa för nyanlända elever i högstadiet, samt hur läraren möter dessa. Frågeställningarna för studien har varit: Vilka utmaningar upplever lärarna att det finns med att undervisa nyanlända svenskar i idrott och hälsa på högstadiet? Vilka arbetssätt använder sig lärarna av för att möta utmaningarna? Metod Studien bygger på en kvalitativ ansats. LÄS MER