Sökning: "Barn- och fritidsprogrammet"
Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden Barn- och fritidsprogrammet.
21. Yrkeskunskap på Barn- och fritidsprogrammet : Yrkeslärares och handledares reflektioner kring elevers utveckling av yrkeskunskaper
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Abstract The aim for this study is to establish how teachers and supervisors at the Child and Recreation Programme interpret the concept “vocational knowledge”. It is also about how they substantially can see that the pupils are developing vocational knowledge, during their work placement training. LÄS MER
22. Lärares upplevelser av mentorskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : Examensarbetet för mina studier till yrkeslärare vid Linneuniversitetet beskriver hur lärare upplever sitt mentorskap i sin skolvardag. Jag har genomfört en enkätundersökning bland mentorer på barn- och fritidsprogrammet i regionen Gymnasium Skaraborg. LÄS MER
23. Elevledda utvecklingssamtal, ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : I den här uppsatsen presenteras en mindre intervjustudie om hur elever på Barn och fritidsprogrammet i en medelstor kommun i mellersta Sverige upplever utvecklingssamtalen sedan de själva börjat ansvara och leda dem i så kallade elevledda utvecklingssamtal. Det övergripande syftet med undersökningen är att få mer kunskap om elevernas uppfattning över hur de upplever att själva ansvara för utvecklingssamtalets genomförande och hur detta tillvägagångssätt påverkat deras studiemotivation och studieresultat. LÄS MER
24. Hur ser eleverna på barn och fritidsprogrammet på lärarens roll
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : AbstractSyftet med vår undersökning har varit att få fördjupade kunskaper om hur elever på Barn och Fritidsprogrammet på gymnasiet i årskurs tre ser på lärarrollen. Resultatet har vi fått fram genom kvalitativa intervjuer vilket ligger till grund i vår analys om hur en lärare bör vara. LÄS MER
25. Erhållen kompetens i utveckling : Gymnasieelevers uppfattningar av kompetens för arbete i pedagogisk verksamhet efter Barn – och fritidsprogrammet
Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : .... LÄS MER