Sökning: "Barn- och fritidsprogrammet"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden Barn- och fritidsprogrammet.

  1. 21. Yrkeskunskap på Barn- och fritidsprogrammet : Yrkeslärares och handledares reflektioner kring elevers utveckling av yrkeskunskaper

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Annica Persson; [2012]
    Nyckelord :yrkeskunskap APL bemötande förhållningssätt;

    Sammanfattning : Abstract The aim for this study is to establish how teachers and supervisors at the Child and Recreation Programme interpret the concept “vocational knowledge”. It is also about how they substantially can see that the pupils are developing vocational knowledge, during their work placement training. LÄS MER

  2. 22. Lärares upplevelser av mentorskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Kerstin Lindström; [2011]
    Nyckelord :mentor; mentorskap; gymnasieskolan; barn- och fritidsprogrammet;

    Sammanfattning : Examensarbetet för mina studier till yrkeslärare vid Linneuniversitetet beskriver hur lärare upplever sitt mentorskap i sin skolvardag. Jag har genomfört en enkätundersökning bland mentorer på barn- och fritidsprogrammet i regionen Gymnasium Skaraborg. LÄS MER

  3. 23. Elevledda utvecklingssamtal, ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för teknik, TEK

    Författare :Gigi Lönn Stråle; [2011]
    Nyckelord :Student led Conferences; Elevledda utvecklingssamtal; utvecklingssamtal; metakognition;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen presenteras en mindre intervjustudie om hur elever på Barn och fritidsprogrammet i en medelstor kommun i mellersta Sverige upplever utvecklingssamtalen sedan de själva börjat ansvara och leda dem i så kallade elevledda utvecklingssamtal. Det övergripande syftet med undersökningen är att få mer kunskap om elevernas uppfattning över hur de upplever att själva ansvara för utvecklingssamtalets genomförande och hur detta tillvägagångssätt påverkat deras studiemotivation och studieresultat. LÄS MER

  4. 24. Hur ser eleverna på barn och fritidsprogrammet på lärarens roll

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Shendije Krasniqi; Louise Lindkvist; [2011]
    Nyckelord :inflytande; ledarskap; relationer; ämneskunskaper;

    Sammanfattning : AbstractSyftet med vår undersökning har varit att få fördjupade kunskaper om hur elever på Barn och Fritidsprogrammet på gymnasiet i årskurs tre ser på lärarrollen. Resultatet har vi fått fram genom kvalitativa intervjuer vilket ligger till grund i vår analys om hur en lärare bör vara. LÄS MER

  5. 25. Erhållen kompetens i utveckling : Gymnasieelevers uppfattningar av kompetens för arbete i pedagogisk verksamhet efter Barn – och fritidsprogrammet

    Magister-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Elisabeth Carlbo; [2011]
    Nyckelord :Conceptions; competence; quality; cognitive; pedagogic; ethic; skill; ability; knowing how; treatment; approach; continuous; professionalism; novice; expert; ethics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER