Sökning: "Beteendemässig lojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Beteendemässig lojalitet.

  1. 1. Egoistisk polygami : En kvalitativ studie om studenterskundlojalitet och lojalitetsprogramspåverkan inom dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lindström Filip; Samuelsson Benjamin; [2021]
    Nyckelord :Attitydmässig lojalitet; Beteendemässig lojalitet; Dagligvaruhandeln; Kundlojalitet; Lojalitetsprogram; Polygam lojalitet;

    Sammanfattning : För att upprätthålla marknadsandelar samt en ökad kostnadseffektivisering blir strävan mot kundlojalitet ett allt större mål för företag, där användandet av lojalitetsprogram anses vara ett av de mest effektiva tillvägagångssätten. I samma spår undersöker denna uppsats hur kundlojalitet ser ut bland studenter inom dagligvaruhandeln, samt om lojalitetsprogram har en påverkan på kundlojaliteten. LÄS MER

  2. 2. Är det medlemskapet som gör dig lojal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Fransson; Viktoria Höjgård Hansen; Natalia Milunovic; [2020]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; klädbranschen; ungdomar; konsumtion; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka unga konsumenters uppfattning om lojalitet inom klädbranschen samt deras upplevelse av företags lojalitetsprogram i relation till kundlojalitet. Metod: Denna kvalitativa studie har en abduktiv ansats där en kontinuerlig reflektion av teori och empiri har genomförts under hela skapandeprocessen. LÄS MER

  3. 3. Ingår lojalitet i köpet? : En kvantitativ studie av kunders uppfattning av lojalitetsprogram.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Sundman; Hugo Karlén; [2018]
    Nyckelord :Lojalitetsprogram; Attitydmässig lojalitet; Beteendemässig lojalitet; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats ämnar att undersöka inställningen till kundupplevda fördelar hos medlemmar i lojalitetsprogram. Tre dimensioner av kundupplevda fördelar har identifierats och dessa presenteras och undersöks kvantitativt med en enkät där respondenterna knyts till en lojalitetstyp baserat på angivna svar. LÄS MER

  4. 4. Influencers påverkan på varumärkeslojalitet. : En kvantitativ studie på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Olivia Ajax; Julia Brunila; [2018]
    Nyckelord :Influencer; social media; varumärkeslojalitet; attitydmässig lojalitet; beteendemässig lojalitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Kundlojalitet inom lojalitetsprogram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emma Eckhart; Linnéa Thomé Wastesson; [2014]
    Nyckelord :Lojalitet; Kundlojalitet; Lojalitetsprogram; Loyalty; Customer Loyalty; Loyalty Programs; Customer Club; Kundklubb;

    Sammanfattning : Bakgrund Som en följd av ett hårdare marknadsklimat har allt fler företag antagit en mer kundorienterad inriktning med kundrelationer i fokus (Xie & Chen 2013). Lojala kunder är en värdefull tillgång för företag, och allt fler forskare framhåller vikten av att behålla och vårda de befintliga kunderna (Bahaedin 2012). LÄS MER