Sökning: "Björk and Holopainen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Björk and Holopainen.

  1. 1. Designmönster i digitala brädspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Isabella Valencia; Jiangyi Liu; [2023]
    Nyckelord :Design patterns; board games; digitalization; user experience; UX; game design; GUESS; Designmönster; brädspel; digitalisering; användarupplevelse; UX; speldesign; GUESS;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om datorspels designmönster kan användas för digitala brädspel. Den befintliga forskningen om användarupplevelsen är bred för datorspel, men forskningen om den digitala brädspelupplevelsen och dess designmönster är liten i jämförelse. LÄS MER

  2. 2. Active Inventory Systems In Games And What Defines Them

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Josefin Glasell; Tim Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Björk and Holopainen; digital games; game design; game design patterns; game inventories; inventory systems;

    Sammanfattning : We have not been able to find a lot of research that defines and categorises different kinds of inventory systems. This thesis expands on what makes an inventory system what it is and how different active inventory systems differ from each other. LÄS MER

  3. 3. Exploring Game Design Pitfalls through patterns : Experiences when making our first game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för speldesign, teknik och lärande

    Författare :Jens Hedenskog; [2012]
    Nyckelord :fairytale; project; game; games; game project; new game; first game; game development; first game project; kids game; adventure; rpg; big game project; game manual; Lyra; Loki; Jens Hedenskog; fairytale; projekt; spel; spel projekt; nytt spelprojekt; första spelet; första spelprojektet; spelutveckling; barnspel; äventyr; rpg; rollspel; spel manual; saga; Lyra; Loke; Jens Hedenskog;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to analyze what went wrong with the adventure game project called Fairytale, I started together with 4 of my fellow university students at Gotland University, spring 2007. My ambition with this report is to enlighten problems in game design that arose during the game development process in order to prevent others from making the same mistakes. LÄS MER