Sökning: "Blogging"
Visar resultat 16 - 20 av 106 uppsatser innehållade ordet Blogging.
16. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga. Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER
17. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER
18. The life of the fashion blogger : an exploratory study of self-identity and self-presentation on personal style bloggers
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background: The phenomenon of the 21st century, fashion bloggers, are having something that the glossy fashion magazines and fashion advertisements never had – a personal touch through their identity. Through sharing experiences, opinions and feelings about garments, shopping and other fashion related subjects, fashion bloggers share their self. LÄS MER
19. A comparative study on credibility judgement of news related tweets between academic and non-academic young adults
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : For many young adults, retrieving information and news from the internet is not an uncommon task. A large portion of said information is shared through social media. However, social media is not always a reliant news source, due to the fact that the content is largely crowdsourced. One of the social media and micro-blogging services is Twitter. LÄS MER
20. Blogging Eurovision: An Unconventional Online Space for Everyday Political Talk
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : The paper starts by providing the overview of the Eurovision Song Contest, its participant countries and the audience. The aim of the research is to find out how everyday political talk takes place on non-political platforms. For this study, a blog dedicated to the Eurovision Song Contest was chosen. LÄS MER