Sökning: "Blogging"

Visar resultat 16 - 20 av 106 uppsatser innehållade ordet Blogging.

  1. 16. Blogg somverktyg för internkommunikation : Stimulanseller hinder i förbättringsarbete?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Emma Kantarp; Monika Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Internal communication; management blog; continuous improvements; blog; blog design; internkommunikation; ledningsblogg; ständiga förbättringar; blogg; bloggdesign;

    Sammanfattning : Användningen av ledningsbloggar som verktyg för   internkommunikation har ökat, samtidigt som forskning visar att högsta   ledningen i många organisationer ser brister i sin kommunikativa förmåga.   Kombinationen av ett begränsat forskningsunderlag kring fenomenet   ledningsblogg och betydelsen av ett kontinuerligt och framgångsrikt förbättringsarbete   ger denna uppsats sitt syfte: Att bidra med kunskapsutveckling kring hur högsta   ledningen kan stimulera en organisation mot en högre grad av ständiga   förbättringar genom att kommunicera internt via en blogg. LÄS MER

  2. 17. En bloggares bekännelser – en konsumenträttslig granskning av marknadsföringslagens krav på reklamidentifiering vid betalt samarbete med bloggare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Josefine Hägerhult; [2017]
    Nyckelord :Immaterialrätt; offentlig rätt; yttrandefrihet; marknadsföringsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I takt med att internet ges mer utrymme i gemene mans vardag, utvecklas nya sätt för människor att kommunicera med varandra samt att påverka samhället. Det sociala mediet bloggar har vuxit i popularitet och närmare hälften av alla internetanvändare läser bloggar regelbundet. LÄS MER

  3. 18. The life of the fashion blogger : an exploratory study of self-identity and self-presentation on personal style bloggers

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Andrea Simunic; [2017]
    Nyckelord :fashion bloggers; personal style blog; self-identity; self-presentation;

    Sammanfattning : Background:   The phenomenon of the 21st century, fashion bloggers, are having something that the glossy fashion magazines and fashion advertisements never had – a personal touch through their identity. Through sharing experiences, opinions and feelings about garments, shopping and other fashion related subjects, fashion bloggers share their self. LÄS MER

  4. 19. A comparative study on credibility judgement of news related tweets between academic and non-academic young adults

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Fredrik Storgaard Flovén; Ibrahim Asfadai; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : For many young adults, retrieving information and news from the internet is not an uncommon task. A large portion of said information is shared through social media. However, social media is not always a reliant news source, due to the fact that the content is largely crowdsourced. One of the social media and micro-blogging services is Twitter. LÄS MER

  5. 20. Blogging Eurovision: An Unconventional Online Space for Everyday Political Talk

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Kakhi Sanikidze; [2017]
    Nyckelord :Everyday political talk; Eurovision; blogging; third space; nation branding; deliberative democracy; agonism; antagonism;

    Sammanfattning : The paper starts by providing the overview of the Eurovision Song Contest, its participant countries and the audience. The aim of the research is to find out how everyday political talk takes place on non-political platforms. For this study, a blog dedicated to the Eurovision Song Contest was chosen. LÄS MER