Sökning: "Blogging"

Visar resultat 21 - 25 av 106 uppsatser innehållade ordet Blogging.

  1. 21. Celebpreneurship : The Evolvement of Entrepreneurship through Celebrification

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Burak Celebi; Markus Schumacher; Matthias Hunz; [2016]
    Nyckelord :Celebpreneurship Celebrity Entrepreneurship Celebrification Effectuation Causation Online Networks Capitals Bloggers Case Study Observational Research;

    Sammanfattning : This study investigates and aims to capture a new phenomenon: “celebpreneurship”, a new form of entrepreneurship emerged through the celebrification process. Where ordinary individuals transform into celebrities, and become entrepreneurial when they reach certain amount of “well-knowness”, in order to monetize their activities. LÄS MER

  2. 22. Audience's behavior and attitudes towards lifestyle video blogs on Youtube

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ellina Mironova; [2016]
    Nyckelord :digital media; youtube; video blog; blogging; communication;

    Sammanfattning : Audiences perform as a key factor driving social media nowadays, and there would not be any point to create video content on Youtube if there was nobody to watch it. It is therefore important to study audiences and their behavior in order to find out viewers' preferences and to understand what makes them follow Youtube channels. LÄS MER

  3. 23. I am super jealous of all the little girls who get to see themselves be the hero of Star Wars : en studie om fandom och sekulär helighet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Sara Altgård; [2016]
    Nyckelord :Star Wars; secular sacred; hermeneutics; popular culture; religion; fandom studies; sekulär helighet; populärkultur;

    Sammanfattning : Finding something sacred in secular society is a relatively new field of religious studies. This thesis aims to find the secular sacred amongst Star Wars fans on the blogging platform Tumblr, in relation to Kim Knott and her theory of the secular sacred. LÄS MER

  4. 24. Från tonåring till toppbloggare : En kvalitativ fallstudie om självpresentation och det personliga varumärket kommunicerat genom en blogg

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Daniela Laricchia; [2016]
    Nyckelord :self presentation; blog; Kenza Zouiten; personal brand; självpresentation; blogg; Kenza Zouiten; personligt varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Detta är en fallstudie över en Sveriges mest välkända och framgångsrika bloggar – www.kenzas.se, driven av Kenza Zouiten. Syftet med studien var att ta reda på hur man via självpresentation genom en blogg kan bygga upp och skapa sig ett starkt personligt varumärke. LÄS MER

  5. 25. Entreprenörskap på internet : Om konsten att etablera och utveckla ett varumärke i den digitala miljön

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mattias Skalimowski; [2016]
    Nyckelord :digitalt entreprenörskap; internet; influencers; internet; online; etablering; framgång; entreprenörskap; sociala nätverk; digital;

    Sammanfattning : Internet is an amazing tool that allows people all around the world to communicate, be entertained, and find information just to name a few. It is also an amazing platform for kick starting entrepreneurial careers. Each day more and more people take the step to realize their dreams and ideas. LÄS MER