Sökning: "Brand Alliances"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Brand Alliances.
11. Co-Branding as a Tool for Strategic Brand Activation - How to Find the Ideal Partner; An Explanatory Case Study in the Fashion and Design Sector
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this study is to investigate the interdependencies within the process of partner selection in the fashion and design sector and the emanating criteria for finding the ideal co-branding partner in order to use co-branding as a strategic brand activation tool. Methodology: Multiple Case Study Theoretical perspective: Brand Building and Brand Activation, Relationship Marketing, Strategic Alliances, Affinity Partnering, Co-Branding, Consumer-Brand Relationships Empirical data: Interviews with expert consultants and company representatives (adidas, BMW, BMW MINI, Diesel, H&M, Opel, Philips, Sharp, Volkswagen) Conclusion: Partner selection depends decisively on the different co-branding aims and incorporates the crucial step when using co-branding as a tool for strategic brand activation. LÄS MER
12. Resursutnyttjande inom strategiska allianser : en studie av samarbetet mellan Milko, Skånemejerier och Valio
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att med användande av Resource-Based Theory fastställa hur mejeriföretag kan koordinera sitt resursutnyttjande via stategiska allianser så att de kan stärka sina marknadspositioner på sina hemmamarknader. Bakgrunden är de förändringar som sker inom den svenska mejeribranschen, och det samarbete som diskuteras mellan Milko, Valio och Skånemejerier. LÄS MER
13. Singel eller Tillsammans?: En kvantitativ studie om effekterna av att göra reklam för flera produkter inom en produktkategori tillsammans
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This paper quantitatively examines the effects of marketing brands within the same product category and the same brand portfolio jointly. We have chosen to call this type of marketing category advertising. LÄS MER
14. Val av samarbetspartner vid bildande av strategiska allianser för små och medelstora teknikföretag
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Background: A majority of strategic alliances do not create value for the participants. One of the main reasons for the high failure rate is an inadequate process for partner selection. If the correct partner is not selected, it can have serious effects on the management of the partnership. LÄS MER