Sökning: "Bruna Andersson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Bruna Andersson.

  1. 1. Stilsättning av geografiska data

    Master-uppsats, Lunds universitet/Lantmäteri (CI); Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Måns Andersson; Moa Eklöf; [2017]
    Nyckelord :GML; SE; SLD; visualisering av geodata; öppen källkod; open source; OGC-standarder; nationell geodatastrategi; geografiska informationssystem; Stilsättning av geodata; LYR; QGIS; QML; ArcMap; Inspire; MasterMap; GeoCat Bridge; Arc2Earth; Earth and Environmental Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Geographic data are data that is linked to a geographic location and is used in many different areas of society, such as all types of community and community planning, climate and environment, culture and nature, crisis management, transport and logistics. In order for geographic data to be used across county and municipal boundaries as well as in different organisations, a uniform system and standards are required. LÄS MER

  2. 2. Har du valt rätt färg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Andersson; Johan Björkroth; Martin Trosell; [2016]
    Nyckelord :Färg; logotyp; varumärke; prestationsmått; varumärkesstärkande effekter; color; logo; brand; performance metrics; brand strengthening effects; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenter investerar organisationer enorma summor i att koppla sitt varumärke till en viss färg. Vid skapandet av brand equity är brand elements så som logotyper en central del. LÄS MER

  3. 3. Flickor leker med dockor och pojkar leker med bilar, eller?

    M1-uppsats, Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Marina Alfredsson; Emma Eklöf; Emma Andersson Nielsen; [2014]
    Nyckelord :Preschool; gender; equality; gender codes; free play and communication patterns; Förskola; genus; jämställdhet; könskoder; fria leken; kommunikationsmönster.;

    Sammanfattning : I studien har vi undersökt flickor och pojkars val av lekar och val av material samt olika kommunikationsmönster mellan könen. Vi har observerat barnens val av lekmaterial och lekar i förskolan. Flickornas och pojkarnas kommunikation mellan varandra observerades i tre utvalda miljöer. LÄS MER