Sökning: "CRM faktorer"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden CRM faktorer.

  1. 6. GDPR:s påverkan på CRM-system : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Clara Nilsson; Jenny Andersson; [2022]
    Nyckelord :GDPR; Data protection; CRM-system; GDPR; Dataskydd; CRM-system;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka vilken påverkan som GDPR haft på verksamheters krav på säkerhet, integritet och funktionalitet vid behandling av personuppgifter i CRM-system. Den 25:e maj 2018 trädde en ny dataskyddsförordning i kraft och ersatte den tidigare Personuppgiftslagen. LÄS MER

  2. 7. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Simon Carlhammar; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER

  3. 8. CRM och arbetssystem i förändring : En kvalitativ fallstudie om faktorer som leder till förändring av arbetssystem, aktörsroller och aktiviteter vid utveckling av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2021]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; development of CRM; implementation; factors of change; actor roles; processes; work systems; Customer Relationship Management CRM ; utveckling av CRM; implementation; förändringsfaktorer; aktörsroller; processer; arbetssystem;

    Sammanfattning : CRM är informationsproducerande informationssystem som används av organisationer för att registrera samt hantera information om tidigare, nuvarande och potentiella kunder. Kunderna kan enkelt hitta information, recensioner och priser hos konkurrenter vilket har stärkt konsumenternas förhandlingsstyrka. LÄS MER

  4. 9. Faktorer som inverkar på luftvägshantering inom anestesi : En systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Tomas Sundblom; Lina Backlund; [2021]
    Nyckelord :anestesisjukvård; luftvägshantering; svår luftväg; CRM; crisis resource management; kritiskt moment; teamwork; kommunikation; hierarki;

    Sammanfattning : Bakgrund: Luftvägshantering inom anestesisjukvården är ett kritiskt moment och fö­rekommer i både planerade och akuta situationer. I samband med luftvägshanteringen är komplikationer som orsakar tillfällig skada vanliga medan komplikationer som orsa­kar allvarliga, bestående skador är ovanliga. LÄS MER

  5. 10. Digital marknadsföring i syfte att hämma kundbortfall : Nyttjande av digital marknadsföring för att minska kundbortfall

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lin El-Najjar; Filip Ilic; [2020]
    Nyckelord :Customer churn; Digital marketing; CRM system; Customer satisfaction; Telecommunications companies; Kundbortfall; Digital marknadsföring; CRM-system; Kundnöjdhet; Telekommunikationsbolag;

    Sammanfattning : Kundbortfall är en utmaning vilket flertalet organisationer står inför. Tidigare studier påvisar att digital marknadsföring kan vara en lösning för att minska kundbortfall, detta på grund av att digital marknadsföring kan bidra till ökad kundnöjdhet vilket i sin tur leder till kundlojalitet. LÄS MER