Sökning: "CRM faktorer"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden CRM faktorer.

  1. 16. Lojalitet på Instagram : Vilka faktorer påverkar lojaliteten hos ett företags instagramföljare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nilsson; Oscar Lind; [2018]
    Nyckelord :Loyalty; Customer Relationship Management CRM ; Social Media; Instagram; Lojalitet; Relationsmarknadsföring; Sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Today’s competition among companies has increased due to the development of the Internet. Customer loyalty is crucial for companies in today’s market. It is important to create a customer base, which will result in a positive effect on profit and sustainability. Social media, such as Instagram, has an impact on customers today. LÄS MER

  2. 17. Customer Relationship Management : En studie om organisatoriska framgångsfaktorer och hinder vid en implementation av ett Customer Relationship Management

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Marie Nabseth; Andrea Celing Brink; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (förkortas CRM) är en affärsstrategi som möjliggörs med hjälp av teknologi och används av företag för att registrera samt hantera data och interaktioner med sina dåvarande, nuvarande och potentiella kunder. Att implementera ett CRM-system kräver ofta mycket engagemang och jobb. LÄS MER

  3. 18. Vad sa du? En litteraturöversikt över sjuksköterskans kommunikation utifrån användandet av CRM inom akutsjukvård

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Michaela Jonsson; Sandra Järventausta; [2017-07-03]
    Nyckelord :Crew Resource Management; Teamwork; Kommunikation; Sjuksköterska; Akutmottagning; Patientsäkerhet; Akutsjukvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inom akutsjukvåden förekommer många olika sorters former av kommunikation som en sjuksköterska behöver kunna hantera. Kommunikationsfel uppstår många gånger på akutmottagningar när stress, personalbrist, stökig arbetsmiljö och otillräcklig tid blir en del av sjuksköterskans arbetsdag. LÄS MER

  4. 19. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Strömdahl; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2B; customer relationship management; relationsmarknadsföring; strategi; kundrelation; organisation; förändring; transaktionens relation; CRM implementering; implementering av CRM; förändringsbenägenhet; marknadsföring; affärsstrategi; kundrelationsperspektiv; kundperspektiv; relation; relationsperspektiv; maximera effekten av CRM; CRM effekt;

    Sammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER

  5. 20. Retain your gamblers : A study of behavioural loyalty in a market with low switching costs

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Oliver Fjätström Zetterberg; Julia Schelin; [2017]
    Nyckelord :Loyalty program; Switching costs; Online casino; Video slots; Churn rate;

    Sammanfattning : The iGaming industry has exploded the last decade. With more competitors on the market with low switching costs, retention of players is an issue not yet resolved. Attracting players through offers has made the iGaming industry less lucrative due to its high competition, where a “bonus war” has taken over. LÄS MER