Sökning: "CRM effekt"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden CRM effekt.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  2. 2. Sales promotions påverkan på konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Rismyhr; Sandra Bodell; Linnea Agorelius; [2020]
    Nyckelord :CRM; Sales Promotion; Customer Behaviour; Loyalty; Overconsumption.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Sales promotions effect on consumer behaviour - a mixed method study examining sales promotions effect on consumer loyalty and its’ contributory to overconsumption Seminar date: 2020-06-03 Course: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 credits Authors: Linnea Agorelius, Sandra Bodell & Martin Rismyhr Advisor: Jayne Jönsson Keywords: CRM, sales promotion, customer behaviour, loyalty, overconsumption. Purpose: The purpose of the study has been to examine what kind of effect promotion has on consumers, and whether the effect is big enough to persuade the consumer to purchase something, simply because of promotion. LÄS MER

  3. 3. Implementering av dataanalys i en CRM-organisation : En studie om effekten av implementering av dataanalys i marknadsföringssyfte

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Fyrvald; Ebba Holmström; Niklas Palm; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har blivit en självklar del i många företags arbete med att behålla och attrahera nya kunder. På flera transaktionstäta marknader blir CRM-verksamheten mer och mer datadriven, där avancerad dataanalys och personanpassade erbjudanden är växande fenomen med syfte att knyta kunden till varumärket. LÄS MER

  4. 4. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Strömdahl; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2B; customer relationship management; relationsmarknadsföring; strategi; kundrelation; organisation; förändring; transaktionens relation; CRM implementering; implementering av CRM; förändringsbenägenhet; marknadsföring; affärsstrategi; kundrelationsperspektiv; kundperspektiv; relation; relationsperspektiv; maximera effekten av CRM; CRM effekt;

    Sammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER

  5. 5. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Björk Olsson; Hanna Musie; Sophie Olsson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord: Skräddarsydd marknadsföring; Kommunikationsplattform; OSN; E-handel; AIDA-modellen Key words: Customized marketing; Communication platform; OSL OSN ; E-commerce; AIDA-model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER