Sökning: "Callcenter"

Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade ordet Callcenter.

  1. 11. Arbetsglädje eller ohälsa : En kvalitativ studie av den psykosociala arbetsmiljön för säsongsanställda på ett callcenter

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Madeleine Åkerlund; [2015]
    Nyckelord :ohälsa; arbetsglädje; tillfälliganställning; krav och kontrollmodellen;

    Sammanfattning : Människor tillbringar stor del av sina liv med att arbeta, därmed är det viktigt med en god arbetsmiljö. I takt med teknisk utveckling och globalisering, sker förändringar på arbetsmarknaden. Många arbetsmiljöstudier har utförts, som påvisat samband mellan ohälsa och ogynnsam arbetsmiljö. LÄS MER

  2. 12. Den svenska callcenterbranschen och de tekniska lösningar som används : Branschanalys samt identifiering av problematiska dialogsystemsyttranden med hjälp av maskininlärning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Li Wirström; Mattias Huledal; [2015]
    Nyckelord :Call center; Classification; Data mining; Problematic dialogue system utterances; Spoken dialogue system; Sweden; Callcenter; Data mining; Dialogsystem; Klassificering; Problematiska systemyttranden; Sverige;

    Sammanfattning : Detta arbete består av två delar. Den första delen syftar till att beskriva och analysera callcenterbranschen i Sverige samt vilka faktorer som påverkar branschen och dess utveckling. Analysen grundar sig i två modeller: Porters fempunktsmodell och PEST. LÄS MER

  3. 13. Ett meningsfullt arbete : En socialpsykologisk studie om hur ett till synes monotont och enformigt arbete kan kännasmeningsfullt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Simon Claesson; Bleta Nimani; [2015]
    Nyckelord :Customer Service Employees; meaningfulness; motivation; well-being; social psychology; call-center; Kundtjänstmedarbetarna; meningsfullhet; motivation; välbefinnande; socialpsykologi; callcenter;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka meningsskapande som ett socialpsykologiskt fenomen. Mer specifiktförsöker studien förstå vad som motiverar kundtjänstarbetarna på ett callcenter i västsverige, till attfortsätta arbeta med ett arbete som är lågavlönat, hårt reglerat och monotont. LÄS MER

  4. 14. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron? - En studie med MTO-perspektiv

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Louise Tängerstad; Maria Källskog; [2014]
    Nyckelord :Call centre; Absence due to illness; Sick leave; Psychosocial factors; Working conditions; Musculoskeletal symptoms; Demand; Control;

    Sammanfattning : Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER

  5. 15. Finns det arbetsmiljöfaktorer på Arbetsförmedlingen Kundtjänst som förklarar korttidssjukfrånvaron -en Studie med MTO-perspektiv

    Magister-uppsats, KTH/Ergonomi

    Författare :Maria Källskog; Louise Tängerstad; [2014]
    Nyckelord :Call centre; Absence due to illness; Sick leave; Psychosocial factors; Working conditions; Musculoskeletal symptoms; Demand; Control;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Bakgrund Callcenter- verksamhet har vuxit fram snabbt och utvecklats mycket under de senaste årtionden, både internationellt och i Sverige. Det är en verksamhet som innebär många utmaningar i en ofta komplex arbetsmiljö med höga krav på samverkan inom systemperspektivet Människa - Teknik - Organisation. LÄS MER