Sökning: "Camilla James"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Camilla James.

  1. 1. Övervakare eller lekkamrat? : En studie av interaktionen mellan pedagoger och barn i förskolans inomhus- respektive utomhusmiljö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Linnea Elg; Camilla Svensson; [2015]
    Nyckelord :Förskola; interaktion; inomhusmiljö; utomhusmiljö; sociokulturellt perspektiv; affordance;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka och analysera hur inomhus- samt utomhusmiljön påverkar interaktionen mellan förskollärare och barn vid den fria leken. De forskningsfrågor som skapades utifrån syftet var: Vilka former av interaktioner uppstår i inomhus- respektive utomhusmiljön? Vem tar initiativ till interaktionerna i inomhus- respektive utomhusmiljön och vad är anledningen med initiativet? För att besvara studiens syfte och frågeställningar har strukturerade observationer använts som metod. LÄS MER

  2. 2. Från a till b via d h och ö : Det ickelinjära berättandet i modern tid

    Magister-uppsats, Institutionen för språk och litteratur, SOL

    Författare :Camilla Linde; [2011]
    Nyckelord :creative writing; nonlinear literature; modernism; postmodernism; Internet; technology; kreativt skrivande; ickelinjär litteratur; modernism; postmodernism; Internet; teknologi;

    Sammanfattning : How do we perceive literature? In our times computer games and Internet have made us grow more comfortable to the usage of non linear storylines. But how does this apply to printed literature? In this essay, called “From a to b through d h and o. LÄS MER

  3. 3. "Gender and Genre" : A Feminist Exploration of the Bildungsroman in A Portrait of the Artist As a Young Man and Martha Quest

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Camilla Brändström; [2009]
    Nyckelord :Bildungsroman; development; adolescence; Bildung; identity; independence; feminist literary critique; Doris Lessing; James Joyce.;

    Sammanfattning : The predominant focus on the male protagonist in the Bildungsroman genre has provoked feminist critics to offer a re-definition of the genre, claiming that the female protagonist's development differs in significant ways from the traditionally expected course of development (i.e. male). LÄS MER