Sökning: "Canvas Lärplattform"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Canvas Lärplattform.

  1. 1. A Holistic Framework for Analyzing the Reliability of IoT Devices

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Leonardo Manca; [2023]
    Nyckelord :Canvas Learning Management System; Docker containers; Performance tuning Performance tuning; Internet of Things IoT ; Reliability; Failure rate; Availability; Comprehensive framework; IoT architecture; Failure modes; Reliability Block Diagram RBD ; Prestandajustering; Sakernas internet IoT ; Tillförlitlighet; Felfrekvens; Tillgänglighet; Heltäckande ramverk; IoT-arkitektur; Felfunktioner; Till-förlitlighetsblockdiagram RBD Canvas Lärplattform; Dockerbehållare; Prestandajustering;

    Sammanfattning : In the rapidly evolving landscape of the Internet of Things (IoT), ensuring consistency and reliability becomes a top priority for a seamless user experience. In many instances, reliability is assessed through Quality of Service (QoS) metrics, sidelining traditional reliability metrics that thrive on time-dependent failure rates. LÄS MER

  2. 2. 3D Texture Synthesis Using Graph Neural Cellular Automata

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yitao Xu; [2023]
    Nyckelord :3D Texture Synthesis; Graph Neural Cellular Automata; Image-guided Synthesis; Text-guided Manipulation; Canvas Lärplattform; Dockerbehållare; Prestandajustering 3D-textursyntes; Graf Neurala Cellulära Automater; Bildledd Syntes; Textledd Manipulation;

    Sammanfattning : In recent years, texture synthesis has been a heated topic in computer graphics, and the development of advanced algorithms for generating high-quality 3D textures is an area of active research. A recently proposed model, Neural Cellular Automata, can synthesize realistic 2D texture images or videos. LÄS MER

  3. 3. Alla dessa system, hur funkar det? : En användarcentrerad studie på systemintegrering utifrån ett studentperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Emma Klingofström; [2023]
    Nyckelord :User-centered design; system integration; digital learning platform; student perspective.; användarcentrerad design; systemintegrering; digitala lärplattform; studentperspektiv.;

    Sammanfattning : I detta arbete så har jag undersökt olika system som studenter använder sig av under sin studietid. Systemen som utforskas i början är Kronox, Canvas, Ladok och Antagning. LÄS MER

  4. 4. Self-Supervised Fine-Tuning of sentence embedding models using a Smooth Inverse Frequency model : Automatic creation of labels with Smooth Inverse Frequency model

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vittorio Pellegrini; [2023]
    Nyckelord :Natural Language Processing; sentence embeddings; Transformer-based architectures; sentence paraphrasing; sentence similarity; sentence clustering; Naturlig språkbehandling; inbäddning av meningar; transformatorbaserade arkitekturer; parafrasering av meningar; meningslikhet; klustring av meningar Canvas Lärplattform; Dockerbehållare; Prestandajustering;

    Sammanfattning : Sentence embedding models play a key role in the field of Natural Language Processing. They can be exploited for the resolution of several tasks like sentence paraphrasing, sentence similarity, and sentence clustering. LÄS MER

  5. 5. Universitetslärares upplevelse av att använda Canvas : En kvalitativ studie om att använda och lära sig använda en lärplattform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Holly Lindkvist; [2021]
    Nyckelord :Canvas; learning management system; LMS; technology acceptance; TAM; learning; transformative learning; thematic analysis; interview study; drive; Canvas; digital lärplattform; LMS; accepterande av teknik; TAM; lärande; transformativt lärande; tematisk analys; intervjustudie; drivkrafter;

    Sammanfattning : Den digitala lärplattformen Canvas introducerades på Kungliga Tekniska Högskolan(KTH) 2016. De flesta lärare började använda plattformen 2017, men övergången till ett nytt system har sina svårigheter. LÄS MER