Sökning: "Christer Andersson"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden Christer Andersson.

  1. 11. Förbättringspotential för inköpsstrukturen i byggbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Ohlsson; Patrik Andersson; [2007]
    Nyckelord :Försörjningsstrukturer; inköpshantering; relationer; kostnadsstrukturer; försörjningshantering; kartläggning; inköp; byggbranschen; material; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Förbättringspotential för inköpsstrukturen i byggbranschen Författare: Patrik Andersson, Henrik Ohlsson, Technology Management Handledare: Fredrik Friblick, Institutionen för teknisk ekonomi och logistik, Lunds Tekniska Högskola, Lunds Universitet Christer Kedström, Företagsekonomiska institutionen, Ekonomihögskolan, Lunds Universitet Problemställning: Kostnadsstrukturen för materialinköp är komplex för den svenska byggbranschen, varför inköpsförfarandet är dåligt utvecklat. Peter Kraljics inköpsmodell har visat sig vara för generell i komplexa branscher och behöver troligtvis kompletteras med fler teoriområden om kostnadsbesparingar skall kunna göras vid materialinköp. LÄS MER

  2. 12. Positionering av en marknadsledare - en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lundgren; Peter Nilsson; Jessica Svahn; [2005]
    Nyckelord :Positionering; Marknadsledare; Swedish Match AB; Snus; Porters fem konkurrenskrafter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel ”Positionering av en marknadsledare – en fallstudie av Swedish Match AB på den svenska snusmarknaden” Seminariedatum Måndagen den 17 januari 2005 Ämne/kurs Magisteruppsats i marknadsföring, 10 poäng Författare Ida Lundgren, Peter Nilsson och Jessica Svahn Handledare Christer Kedström Nyckelord Positionering, Marknadsledare, Swedish Match AB, Snus, Porters fem konkurrenskrafter. Syfte Syftet med uppsatsen är att utforska teorier beträffande positioneringen av en marknadsledare för att senare undersöka hur ett sådant företag arbetar med positionering i praktiken. LÄS MER

  3. 13. Design - en förmedlare av varumärkets identitet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennie Pettersson; Maria Rudenschöld; Daniel Andersson; [2002]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; design; Brand Manager; industridesigner; identitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Design – en förmedlare av varumärkets identitet Fördjupning: Marknadsföring Författare: Daniel Andersson Jennie Pettersson Maria Rudenschöld Handledare: Christer Kedström Frans Melin Problem: I en värld där konkurrensen ständigt ökar, blir det allt svårare för företag att differentiera sina produkter på marknaden. Företagets varumärke och design har kommit att spela en stor roll då deras produkter skall särskiljas från konkurrenternas. LÄS MER

  4. 14. Differential Imaging using Hard X-Rays from a Laser-Produced Plasma.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Atomfysik

    Författare :Christer Andersson; [1995]
    Nyckelord :Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : .... LÄS MER