Sökning: "Christer Andersson"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Christer Andersson.

  1. 6. “ The times they are a-changin’ ” En komparativ studie av den svenska videovåldsdebatten på 1980-talet och spelsvåldsdebatten på 2000-talet

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Christer Andersson; [2010-08-09]
    Nyckelord :videovåld; kvalitativ textanalys; Moralpanik; spelvåld;

    Sammanfattning : Titel ” The times they are a-changin’ “ En komparativ studie av den svenska videovåldsdebatten på 1980-talet och spelvåldsdebatten på 2000-talet Författare Christer Andersson Handledare Annika Bergström Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 hp Termin VT 10 Syfte Utföra en komparativ undersökning av den svenska videovåldsdebatten på 1980-talet och spelvåldsdebatten på 2000-talet. Metod Kvalitativ textanalys av 88 artiklar ur Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet Huvudresultat Videovåldsdebatten under de undersökta åren 1980-1989 innehåller väldigt tydliga drag av moralpanik medan spelvåldsdebatten 2000 – 2009 endast visar på enskilda aktörers tendenser till moralpanik. LÄS MER

  2. 7. Skolk - Vilka anledningar till att skolka anger elever och vilka motåtgärder är lämpliga?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christer Andersson; [2010]
    Nyckelord :grundskola; grundskolan; gymnasiet; gymnasieskolan; ogiltig frånvaro; olovlig frånvaro; skolk; pedagogik; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Uppsatsen problematiserar elever i grundskolans år 9 och gymnasieelevers individuella handlande, när det gäller att skolka, i relation till den pedagogiska verksamheten. Vilka anledningar att skolka uppger eleverna? Vad anser de om skolans åtgärder mot skolk? Syftet med arbetet är att belysa och öka förståelsen för elevers olika anledningar att skolka och deras åsikter om skolpolitikens dominerande åtgärder mot skolk. LÄS MER

  3. 8. Bli mer för fler : Hur ett varumärke kan utvidgas utan att förlora sin image

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Andersson; Emma Johansson; Therése Malmqvist; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbete i företagsekonomi, 15 hp, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, Marknadsföring, 2FE07E, VT2010 Författare: Jenny Andersson, Emma Johansson, Therése Malmqvist Handledare: Sarah Philipson Företagets kontaktperson: Christer Olsson Titel: Mer för fler – Hur ett varumärke kan utvidgas utan att förlora sin image Bakgrund: Under senare år har varumärkesutvidgning blivit en vanlig strategi för att lansera nya produkter och nå nya målgrupper. Norrgavel är ett svenskt möbelföretag som står inför utmaningen att göra just detta för att kunna bli mer för fler. LÄS MER

  4. 9. Uterummets föreställningar. En studie av Vårväderstorget

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Christer Andersson; Ulf Davidsson; [2009-03-03]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Uterummets föreställning ‐ En studie av Vårväderstorget Författare Christer Andersson & Ulf Davidson Kurs Examensarbete i Medie‐ och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg universitet Termin Höstterminen 2008 Handledare Karin Fogelberg Sidantal 45 sidor exklusive bilagor Syfte Syftet med vår studie är att undersöka vilken roll Vårväderstorget spelar för människor som bor eller jobbar i området Metod Kvalitativa intervjuer med sex respondenter Material Sex intervjuer med boende eller jobbande i Biskopsgården Huvudresultat Vårväderstorget är ett centraltorg i Biskopsgården som är relativt levande, då verksamheterna är öppna, till skillnad från omkringliggande platser. Trots att platsen upplevs som dyster och färglös finner de intervjuade det trivsamt där. LÄS MER

  5. 10. "Men scannern är ju dammig!" - En studie om självscanning som kvalitetsskapande aktivitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise Andersson Torson; Åsa Hellqvist; Helena Olsson; [2009]
    Nyckelord :självscanning; kvalitet; kriterier; kunder; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: ”Men scannern är ju dammig!” – En studie om självscanning som kvalitetsskapande aktivitet Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp, VT 2009 Författare: Louise Andersson Torson, Åsa Hellqvist, Helena Olsson Handledare: Christer Eldh, Veronica Åberg Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om, och i så fall på vilka sätt, införandet av självservice skapar kvalitet ur ett kundperspektiv då detta område inte tangerats så flitigt i tidigare forskning. Genom arbetet vill vi granska ifall de i teorin påvisade fördelarna med denna teknik verkligen stämmer överens med empiriskt material. LÄS MER