Sökning: "Clara Wik"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Clara Wik.

  1. 1. ”VILL JAG HA SEX ELLER SKADA MIG SJÄLV?” En internetstudie kring konstruktioner av sex som självskadebeteende

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Ofelia Wik; Clara Westholm; [2022-05-25]
    Nyckelord :sex som självskadebeteende; destruktivt sex; familjeliv; socialkonstruktivism; diskurs; discourse; sex as self-injury; destructive sex; social constructivism;

    Sammanfattning : The purpose of our study was to examine the construction of sex as self-injury on the Swedish internetforum Familjeliv. The construction has been analysed in terms of how discourses influence the construction of sex as self-injury. LÄS MER

  2. 2. Value creation in an Open Innovation relationship : Investigating the relational factors in an accelerator program

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annalena Badiale; Parisa Jazeb; Clara Wik; [2022]
    Nyckelord :Open innovation; accelerator program; relationship marketing; startups; actor bonds; trust; commitment; resource ties; activity links; network embeddedness; value creation;

    Sammanfattning : The mutual need between organizations and startups, from one side to stay competitive and the other to survive, leads to open innovation relationships. However, the actors are asymmetrical, leading to a risk that no value is created. Nevertheless, value needs to be created in the relationship to enable open innovation. LÄS MER

  3. 3. Under the influence : Hur kvinnliga studenter upplever att influencers reklam påverkar deras intentioner till att handla hållbara kläder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lise Höckertin; Clara Wik; [2020]
    Nyckelord :influencers; reklamsamarbeten; hållbara kläder; theory of planned behavior; intentioner; normer;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur kvinnliga studenter som upplever sig ha hållbara intentioner påverkas av influencers reklam. Unga kvinnor är den grupp som är mest engagerad i klimatfrågan. Samtidigt påverkas unga kvinnor i stor utsträckning av influencers reklam. LÄS MER