Sökning: "Company advantages"

Visar resultat 1 - 5 av 1119 uppsatser innehållade orden Company advantages.

  1. 1. AI and cloud computing are changing the way international companies operate - or do they, quite yet? A single case study on how digital tools within a digital company’s value chain has affected its internationalization process

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Kajsa Pålsson; Miriel Sissonen; [2023-07-19]
    Nyckelord :digitalization; artificial intelligence; cloud computing; digital value chain; internationalization; ICT industry;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence and cloud computing services are increasing in popularity among international companies within the ICT industry. Research shows that in order to maintain competitive advantages, companies need to keep up with technological development and implement digital tools in their value chains. LÄS MER

  2. 2. Implementering av rastermått i stomprojektering av flerbostadshus : Fördelar respektive nackdelar vid implementering i befintligt ritningsunderlag

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Samuel Fors; Johan Rosenberg; [2023]
    Nyckelord :Byggteknik; raster; prefab; träbyggnation; trä; modulväggar;

    Sammanfattning : The building industry is facing big challenges in terms of producing new homes. At the same time as the cost for apartment buildings are hitting new records, an annual addition of 63 400 new homes is required to cover the housing needs. LÄS MER

  3. 3. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER

  4. 4. Omvänt förvärv : En missförstådd noteringsprocess?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Oscar Sköld; William Müntzing; [2023]
    Nyckelord :Reverse merger; listing; stock; Omvänt förvärv; börsnotering; aktie;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka varför företag väljer att notera sig genom ett omvänt förvärv. Vi vill ta reda på vilka för- och nackdelar det finns med den här processen, och ifall den verkligen är mindre kostsam jämfört med en traditionell notering. LÄS MER

  5. 5. Modularisdering som produktstrategi : Fördelar, utmaningar och kundanpassning vid utveckling av modulära produkter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Abdel-Daim; Matilda Schelin; [2023]
    Nyckelord :Customization; Customer need; Modularization; Modular function deployment; Modular product architecture; Product development.; Kundanpassning; Kundbehov; Modularisering; Modular function deployment; Modulär produktarkitektur; Produktutveckling.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera fördelar samt utmaningar med att använda sig av modularisering. Vidare var syftet att undersöka hur kundens önskemål tas i beaktning vid produktutvecklingsprocessen för modulära produkter. LÄS MER