Sökning: "Cornelia Smedberg"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Cornelia Smedberg.

  1. 1. Tiggeriförbud i Sverige: förenligt med individens frihet? En normativ givet att-analys av riksdagsdebatten om ett införande av ett nationellt tiggeriförbud

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Cornelia Smedberg; [2020]
    Nyckelord :Nationellt tiggeriförbud; tiggare; normativ givet att-analys; individens frihet; deontologi; konsekvensialism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In 2016, the Swedish government released a comprehensive report stating that since 2012, the presence of beggars had become a common sight in towns and cities throughout Sweden. Furthermore, most of the beggars came from Romania and Bulgaria, where they faced discrimination and had few opportunities to support themselves and their families Later, in 2018, the administrative court made a ruling which allowed the municipality of Vellinge to forbid the “passive collection of money” in certain geographical areas. LÄS MER

  2. 2. "Det är upplevelsen som är i fokus" : En studie i hur en Destinations-Marknadsförings-Organisation kan förstå turistens förväntningar och skapa den destinationsupplevelse som efterfrågas.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Matilda Hedman; Cornelia Hertzman; Sara Smedberg; [2014]
    Nyckelord :Destination; tourism; DMO; expectations; stakeholder; destination experience; customer focus; target customers; destination marketing; leadership; Destination; turism; DMO; förväntningar; intressenter; destinationsupplevelse; kundfokus; målgrupp; destinationsmarknadsföring; ledarskap;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan DMOs arbeta för att förstå turisternas förväntningar inför en destinationsupplevelse? Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa en förståelse för turisternas förväntningar, både hur de skapas och hur de kan påverka turistens uppfattade destinationsupplevelse. Vi vill även kunna förklara hur turister kan delas in i olika målgrupper baserat utifrån vad de efterfrågar av en destinationsupplevelse. LÄS MER