Sökning: "Costumer information"
Visar resultat 6 - 10 av 78 uppsatser innehållade orden Costumer information.
6. Konstruktion av servostyrd press för stansning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Detta examensarbete utfördes mot SVIA 2012. Viss information i denna rapport och företagspresentation gäller inte idag. Bland annat blev SVIA uppköpta av ABB 2016 och deras produkter ingår nu i ABBs utbud. LÄS MER
7. Vertikala skogar : Varför byggs de inte i Sverige?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Världen möter klimatförändringar i allt snabbare takt och Sverige är inget undantag. Detta leder till ökade temperaturer, kraftigare skyfall och mer luftföroreningar, samtidigt som urbaniseringen ökar med allt större befolkning i städerna. LÄS MER
8. Using Multiple Linear Regression to Estimate Customer Profitability in Consumer Credits
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In cooperation with a consumer credit company based in Stockholm, this bachelor thesis investigates if the customer profitability in the consumer credit market can be predicted with multiple linear regression. Data collected before the initial credit was accepted and data connected to the account activity of the customers' first nine months are analyzed. LÄS MER
9. Visualiseringar som verktyg vid kommunikation av belysningskoncept : En utvärdering av olika tekniker
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : In the article Language of Lighting, Schielke (2019) states creation of visual material as the most efficient way to reproduce design related solutions. According to Self (2018), to fully summarize a lighting solution in words prove to be insufficient when the receiver of the information is not able to visualize the results of the design. LÄS MER
10. e-handelns effekt på den svenska modehandeln : En studie om hur kunder och klädföretag i Sverige påverkas av digitaliseringen av modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of this bachelor thesis is to provide the reader with knowledge of how the Swedish fashion industry, marketing strategies and consumption practices are affected by digitalization. This thesis is based on a netnographic method: a quantitative study. LÄS MER