Sökning: "DMO"

Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade ordet DMO.

  1. 16. Regionala DMOs marknadsföring och sociala mediers påverkan

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Mattias Angel; Albert Berggren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Destination management organizations (DMOs) är organisationer som ofta är uppbyggda av två eller flera medlemsorganisationer. En huvudsaklig uppgift som DMOs har är att marknadsföra destinationen. Sociala medier är något som förändrat sättet många organisationer bedriver sin marknadsföring på. LÄS MER

  2. 17. Regional Food Proucts in the Tourist Home Country. The Case of South Tyrol

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Lukas Hans Walther Weyh; [2020]
    Nyckelord :sustainable destination development; marketing; south tyrol; sensory destination marketing; region branding; tourist loyalty; destination management; tourism; tourist relationship; branding;

    Sammanfattning : This thesis investigates the relationship of regional food products in the tourist home country with destination marketing and management at the example of South Tyrol. South Tyrol was chosen as research area, because the 2 sectors have, on their own, a big standing in the region as well as a cooperate in many different ways. LÄS MER

  3. 18. En destination - ett enhetligt varumärke : En studie om hur aktörer i Kalmar samarbetar för att skapa ett enhetligt destinationsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amber Askling Bjurgert; Malin Eliasson; Moa Lundström; [2019]
    Nyckelord :Destination management organisation; DMO-leadership networks; branding; destination image; brand identity; destination marketing; experiencescape; multi-actorperpsective; cooperation.; Destination management organisation; DMO-ledarskapsnätverk; branding; destination image; brand identity; destinationsmarknadsföring; experiencescape; multi-aktörsperspektiv; samarbete.;

    Sammanfattning : Skapandet av en destinations image och varumärke är idag en effektiv positioneringsstrategi. Destinationer lägger fokus på att skapa en attraktiv destination och därmed leverera ett värde till besökaren. LÄS MER

  4. 19. Visit Swedens marknadsstrategier : En kandidatuppsats om Visit Swedens val av internationella marknader jämfört med de regionala DMO:s prioriteringar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Patko; Muhinde Issa; Belinda Geralf; [2019]
    Nyckelord :International markets; target groups; market segments; regional DMO:s; Visit Sweden´s Marketing; Internationella marknader; marknadssegment; regionala DMO:s; Visit Swedens marknadsföring;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna uppsats är att förstå vad det finns för olika prioriteringar bland Visit Sweden och de regionala DMO:s när det kommer till en inriktning av den inkommande internationella turismen till Sverige. Vidare är vårt delsyfte att ta reda på hur samarbetet mellan Visit Sweden och de regionala destination managementorganisationer, s. LÄS MER

  5. 20. Att bygga en destinations varumärke : en studie om hur Destination Marketing Organizations använder sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Borg; Evelina Pettersson Bråthe; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aldrig tidigare har det varit så viktigt för destinationer att på ett strategiskt och effektivt sättanvända sig av sociala medier. Den digitala förändringen har gjort det möjligt för ett varumärkes följare på sociala medier att uttrycka, utbyta och dela tankar samt åsikter om varumärket med andra. LÄS MER