Sökning: "DMO"
Visar resultat 6 - 10 av 45 uppsatser innehållade ordet DMO.
6. Representations of Women and Gender relations in Jamaican Tourism Promotional Marketing: An analysis of visual images on Jamaica’s national DMO website.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Tourism images and representations depict women in a stereotypical way where men and women are represented differently. Like much advertising, women in tourism promotional marketing are sexualized and exoticized. Destinations are promoted through the use of the female body. LÄS MER
7. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER
8. Coopetition between accommodation companies as a stimulator for destination development : A case study on Saaremaa, Estonia
Magister-uppsats,Sammanfattning : Tourists seldom experience a destination with just one company, yet they often encounter a destination as a coherent entity. This results from the effort of different stakeholders who work together to develop a destination, despite often being competitors. These efforts make the tourism industry fertile for coopetitive relationships. LÄS MER
9. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER
10. "Samverkan i all ära, men vad ska det leda till” : - En kvalitativ studie om hur styrande aktörer ser på samverkan som bidragande faktor till hållbar utveckling på en turistdestination
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Hur blir turism framgångsrikt och långsiktigt hållbart? Turismen kan bidra till en positiv utveckling för en destination visar forskning, men också utmaningar och negativ påverkan på platsen. Besöksnäringen i Sverige beskrivs som en viktig länk mellan stad och landsbygd. LÄS MER