Sökning: "DMO"

Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade ordet DMO.

  1. 21. The Need for a Common Voice : A Collaborative Approach to Foster Sustainable Tourism Development

    Magister-uppsats,

    Författare :Helen Cathérine Schlueter; Beke Wassmann; [2018]
    Nyckelord :Baltic Region; Collaboration; Destination; DMO; Gotland; Local Community; Marketing; Sustainability; Sustainable Tourism; Tourism-Related Organisations;

    Sammanfattning : This research explores the development of sustainable tourism in destinations in the Baltic region and in the case of Visby, Gotland. The purpose is to contribute to the understanding how destination management organisations and local communities in these destinations work together to develop the destination. LÄS MER

  2. 22. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredric Falk; Filip Ericsson; Daniel Sepulveda Cubillos; [2018]
    Nyckelord :Destinationspersonlighet; Funktionella attribut; Destination management organization DMO ; Destionationsimage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER

  3. 23. Informationssökning vid resor - en kvantitativ studie över i vilken grad olika generationer använder och har förtroende för TripAdvisor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Josefin Hellström; Malin Nyman; [2017]
    Nyckelord :Baby Boomers; Generation X; Generation Y; förtroende; beslutsfattande; TripAdvisor; DMO; vänner och familj; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det sker en förändring inom turistbranschen idag där traditionella källor till information som turistbyråer och destinationers besökshemsidor läggs ned och städer istället satsar på sociala medier som TripAdvisor för att ge turistinformation. På grund av den förändring som nu sker har vi valt att göra en kvantitativ undersökning över i vilken grad TripAdvisor används och anses som en pålitlig källa av olika generationer i jämförelse med vänner och familj, destinationers besökshemsidor och turistbyråer. LÄS MER

  4. 24. Sustainable and smart destination management : Opportunities for the DMO to act as an intelligent agent among destination stakeholders

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tarik Alami; Taymaz Tahmasebi Aria; [2016]
    Nyckelord :Destination Management; DMO; sustainable tourism; smart tourism; smart city; urban tourism; ICT;

    Sammanfattning : Increasing mobility facilitated by reduced cost of connecting across distances has made cities become the most attractive and most frequently visited tourist destinations. For many urban destinations, especially in developing countries this increasing inflow of tourists contributes significantly to the local economy. LÄS MER

  5. 25. Tourism Destination Governance : The case study of Hemavan and Tärnaby

    Master-uppsats, Umeå universitet/Kulturgeografi

    Författare :Yushan Liu; [2016]
    Nyckelord :Destination governance; Governance mode; Effectiveness; Tärnaby and Hemavan;

    Sammanfattning : Destination governance has emerged as a very important issue in local and regional development in Sweden. The article investigates the pattern in which local tourism governance operates based on a single case study of the ski resort of Hemavan and Tärnaby, and evaluates the effectiveness of this governance pattern on local tourism development according to a six-measurement criteria scale. LÄS MER