Sökning: "DMO"
Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade ordet DMO.
11. USER GENERATED CONTENT IN THE DESTINATION IMAGE PRESENTATION : THE DESTINATION VIENNA
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : UGC has become an important part of traveling both for the companies and for the travellers themselves. The topic is currently at its forefront of research, which makes the area of study even more relevant. Followed by the development of social media in the corporate world and especially its major part in the everyday life of Generation Y. LÄS MER
12. Matkultur som verktyg för destinationsutveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: En studie av matstaden Malmö - från post-kockumsk depression till hållbar foodie-destination - Matkultur som verktyg för destinationsutveckling Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65: Examensarbete för kandidatexamen Författare: Robert Simonsson och Linus Svensson Handledare: Malin Andersson Nyckelord: Matkultur, gastronomi, destinationsutveckling, destination marketing organizations (DMO:s), strategi, samverkan Syfte: Uppsatsen syftar till att öka förståelsen kring hur gastronomi och matkultur kan integreras i det praktiska arbetet med destinationsutveckling bland olika aktörer, såväl offentliga som privata, i en urban kontext. För att undersöka detta fördjupar vi oss i den lokala matkulturen och hur dess karaktärsdrag uttrycks genom olika aktörers aktiviteter. LÄS MER
13. DMOs Strategies to Attract Tourists to Nature-Based Destinations in Norrbotten County : A qualitative study on DMOs usage of marketing strategies to endorse destinations concerned by nature-based tourism
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : The tourism industry is one of the most thriving industries in the world and nature-based tourism is one of the most expanding sectors in the European tourism industry. However, destinations today have global substitutes which means a destination can easily be exchanged for another destination. LÄS MER
14. Exploring the Formation and Representationof Destination Images in Travel Vlogs on Social Media
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : This paper is an exploratory study of how destination images are projected in online travel vlogs. Destination image plays a significant role in influencing tourists’ purchase decision, therefore building and maintaining a desired image is important for destination marketing organizations (DMO). LÄS MER
15. Destinationslojalitet i Stockholm : En studie om det strategiska arbetet mot internationella marknader ur ett destinationslojalitetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Over the past several years destination loyalty has begun to take up an increasing amount of focus within the tourism research field. While there are still a number of question marks of its different aspects and true value to the destination, the subject has been described as prioritized. LÄS MER