Sökning: "DMO"

Visar resultat 11 - 15 av 45 uppsatser innehållade ordet DMO.

  1. 11. USER GENERATED CONTENT IN THE DESTINATION IMAGE PRESENTATION : THE DESTINATION VIENNA

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Natalie Lindgren; [2021]
    Nyckelord :UGC; SOR; EVM;

    Sammanfattning : UGC has become an important part of traveling both for the companies and for the travellers themselves. The topic is currently at its forefront of research, which makes the area of study even more relevant. Followed by the development of social media in the corporate world and especially its major part in the everyday life of Generation Y. LÄS MER

  2. 12. Matkultur som verktyg för destinationsutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Robert Simonsson; Linus Svensson; [2020]
    Nyckelord :Matkultur; gastronomi; destinationsutveckling; destination marketing organizations; strategi; samverkan; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: En studie av matstaden Malmö - från post-kockumsk depression till hållbar foodie-destination - Matkultur som verktyg för destinationsutveckling Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management Kurs: KSMK65: Examensarbete för kandidatexamen Författare: Robert Simonsson och Linus Svensson Handledare: Malin Andersson Nyckelord: Matkultur, gastronomi, destinationsutveckling, destination marketing organizations (DMO:s), strategi, samverkan Syfte: Uppsatsen syftar till att öka förståelsen kring hur gastronomi och matkultur kan integreras i det praktiska arbetet med destinationsutveckling bland olika aktörer, såväl offentliga som privata, i en urban kontext. För att undersöka detta fördjupar vi oss i den lokala matkulturen och hur dess karaktärsdrag uttrycks genom olika aktörers aktiviteter. LÄS MER

  3. 13. DMOs Strategies to Attract Tourists to Nature-Based Destinations in Norrbotten County : A qualitative study on DMOs usage of marketing strategies to endorse destinations concerned by nature-based tourism

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Moa Lundgren; [2020]
    Nyckelord :nature-based tourism; marketing strategies; segmentation; destination marketing organizations DMOs ; promotional plan;

    Sammanfattning : The tourism industry is one of the most thriving industries in the world and nature-based tourism is one of the most expanding sectors in the European tourism industry. However, destinations today have global substitutes which means a destination can easily be exchanged for another destination. LÄS MER

  4. 14. Exploring the Formation and Representationof Destination Images in Travel Vlogs on Social Media

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Liang; [2020]
    Nyckelord :destination image; travel vlog; information source; UGC; social media; DMO; Social Sciences;

    Sammanfattning : This paper is an exploratory study of how destination images are projected in online travel vlogs. Destination image plays a significant role in influencing tourists’ purchase decision, therefore building and maintaining a desired image is important for destination marketing organizations (DMO). LÄS MER

  5. 15. Destinationslojalitet i Stockholm : En studie om det strategiska arbetet mot internationella marknader ur ett destinationslojalitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Adam Akkaya; Maria Åberg; [2020]
    Nyckelord :Destination loyalty; visitor loyalty; marketing; marketing strategies; international markets; repeat visitors; repeat visitation; Destinationslojalitet; besökslojalitet; marknadsföring; marknadsföringsstrategi; internationella marknader; återkommande besökare; återbesök;

    Sammanfattning : Over the past several years destination loyalty has begun to take up an increasing amount of focus within the tourism research field. While there are still a number of question marks of its different aspects and true value to the destination, the subject has been described as prioritized. LÄS MER