Sökning: "Malin Eliasson"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Malin Eliasson.
1. Barnmorskans erfarenheter av samtalsstöd till gravida med övervikt och fetma : En metasyntes
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsaSammanfattning : .... LÄS MER
2. Sjuksköterskors möte med våldsutsatta kvinnor : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Våld i nära relationer klassas som ett samhällsproblem. Det är viktigt att belysa att det finns olika typer av våld, exempelvis fysiskt, psykiskt, sexuellt samt materiellt våld. Sjuksköterskor är betydelsefulla för att identifiera våldsutsatta kvinnor och därigenom arbeta för att främja deras hälsa samt lindra lidande. LÄS MER
3. Närmiljöns påverkan på friluftsliv : En intervjustudie om hur närmiljön påverkar kunskapsområdet friluftsliv och utevistelse på högstadieskolor i fjällmiljö jämfört med stadsmiljö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Friluftsliv och utevistelse är ett kulturarv i Sverige och har bevisats leda till en förbättrad hälsa. Därför finns det ett starkt stöd för friluftsliv och utevistelse i kursplanen för idrott och hälsa. LÄS MER
4. Statligt och publikt ägda bolags miljöprestation : En kvantitativ studie med inriktning på informationsinsamling
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Fram till år 2017 var det frivilligt för alla företag att publicera en hållbarhetsredovisning, medan från år 2017 är det obligatoriskt för de företag som uppfyller storleks kraven. Däremot har statligt ägda organisationer redan sedan år 2007 haft krav på sig att följa GRI och ge ut en hållbarhetsrapport. LÄS MER
5. En destination - ett enhetligt varumärke : En studie om hur aktörer i Kalmar samarbetar för att skapa ett enhetligt destinationsvarumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Skapandet av en destinations image och varumärke är idag en effektiv positioneringsstrategi. Destinationer lägger fokus på att skapa en attraktiv destination och därmed leverera ett värde till besökaren. LÄS MER