Sökning: "Design pattern"

Visar resultat 21 - 25 av 819 uppsatser innehållade orden Design pattern.

  1. 21. Development of a Mobile Phone Application for Measuring Muscle Shaking (tremor) in Order to Simplify Medical Diagnostics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kristoffer Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Android application; Medical diagnostics; Accelerometer; Graphical user interface; Frequency analysis; Androidapplikation; Medicinsk diagnostisering; Accelerometer; Grafiskt användargränssnitt; Frekvensanalys;

    Sammanfattning : At the moment, there is no quick and easy method to measure muscle shaking (tremor) reliably. In order to avoid long waiting times for an Electromyography (EMG) investigation, this thesis aims to create an Android smartphone application capable of measuring muscle tremor at a moment’s notice. LÄS MER

  2. 22. Let Us Put Our Brains in the Spotlight – Literally!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i molekylärbiologi

    Författare :Elsa Karjalainen; [2023]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Neurons are the working force in each vertebrate’s nervous system. These small cells have the important task of transferring information in the form of electrical charges called action potentials. Neurons make it possible for us to sense touch, process our environment, and store memory. LÄS MER

  3. 23. Skolkuratorns stödsamtal : "Vi reser tillsammans. Jag varken går före eller trycker på bakifrån, jag går bredvid dig."

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Adam Nowak; [2023]
    Nyckelord :Counselling; School counselor’s; Students; Children and adolescents; Elementary school; High school; Scope for action; Social work; Student health; Stödsamtal; Skolkuratorer; Elever; Barn och unga; Grundskola; Gymnasiet; Handlingsutrymme; Socialt arbete; Elevhälsa;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur skolkuratorer bedriver stödsamtal med elever som går i grundskolan upp till gymnasiet i Stockholm. Ett kvalitativt angreppssätt har använts i forskningen, genom semistrukturerade intervjuer med aktiva skolkuratorer. LÄS MER

  4. 24. Sensory : Designing an Ai-Powered Interactive Artefact for Managing Sensory Overload Experiences

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Bianca Trăistar; [2023]
    Nyckelord :Sensory Overload; mHealth; wearable; Artificial Intelligence; pattern recognition;

    Sammanfattning : This project aims to explore how interactive technological artefacts can support young adults with sensory overload in their experiences. It intends to investigate the potential of carefully designing technologies tailored to the user's sensory needs of managing and reflecting on the sensory experience, and understanding their patterns. LÄS MER

  5. 25. Navigering i bedrägeriernas labyrint : En undersökning av användares upplevelser av dark patterns i gränssnittsdesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sara Biverstedt; Maja Gagner; [2023]
    Nyckelord :dark patterns; interface interference; gränssnittsdesign; användarupplevelse; persuasive design; användbarhet; informationsarkitektur;

    Sammanfattning : As consumers increasingly use subscription-based services, there is a rising tendency to discontinue a service to try others, due to a larger variety of options available. This incentive has prompted the widespread use of dark patterns by companies aiming to make the termination of their services more difficult for users by creating overly complicated cancellation processes. LÄS MER