Sökning: "Digital Innovation Projects"

Visar resultat 16 - 20 av 56 uppsatser innehållade orden Digital Innovation Projects.

  1. 16. Utmaningar med implementering av BIM genom hela värdekedjan : en analys av informationsgap i BIM-projekt med stöd av innovationsteori

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Axel Klint; Fabian Strand; [2021]
    Nyckelord :BIM; Cost efficiency; Implementation; Information gap; Innovation theory; Interoperability; Proprietary rights; Stakeholder efficiency; Aktörsengagemang; BIM; Implementering; Informationsgap; Innovationsteori; Interoperabilitet; Kostnadseffektiviet; Proprietära rättigheter;

    Sammanfattning : Digitalisering är ett ämne som ständigt diskuteras och har på senare år utvecklats på många plan. Inom byggbranschen har BIM (Byggnadsinformationsmanagement) länge setts som en digital lösning vilken kan tänkas utveckla branschen inom flera områden, men trots det är den digitala utvecklingen inom branschen relativt låg vilket kan ge indikation på lägre produktivitet. LÄS MER

  2. 17. Machine learning in quaywall design

    Master-uppsats, KTH/Jord- och bergmekanik

    Författare :Joris Langevald; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today we live in a world where technology is changing the world and projects around us at a rapid pace. It is believed companies will have to change their operations to maintain an edge. At Movares, a Dutch engineering consultancy firm, they recognize the importance of digital transformation. LÄS MER

  3. 18. Kommunikationskanaler inom produktutvecklingsprocessen : före och under covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutveckling

    Författare :Kasper Erlandsson; Eric Seing; [2021]
    Nyckelord :Product development process; communication; communication channels; interorganizational; intraorganizational; COVID-19; informal communication; innovation; Produktutvecklingsprocessen; kommunikation; kommunikationskanaler; interorganisatoriskt; intraorganisatoriskt; covid-19; informell kommunikation; innovation;

    Sammanfattning : Välfungerande kommunikation är något otroligt viktigt för företag och särskilt inom produktutvecklingsprojekt. Historiskt sett har mycket av kommunikationen varit uppbyggd kring fysisk närhet, även om det förändrats något på senaste tiden i samband med globalisering och digitalisering där företag använt sig mer av kommunikation på distans. LÄS MER

  4. 19. Is the University Key to Digital Development? : A study of the role of KTH in the digital development of the Swedish news media industry between 1990 to 2005

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Beatrice Walerud; [2021]
    Nyckelord :News media; Newspapers; Digitalization; KTH Royal Institute of Technology; The entrepreneurial university; The Triple Helix model;

    Sammanfattning : The digital development of the 1990s and early 2000s had a major effect on the Swedish media industry, including newspapers. Still, it is not clear what role academia had during this process. Therefore, the purpose of this thesis is to examine the role of the university in the digital development of the Swedish news media industry. LÄS MER

  5. 20. New Product Development Process for Physical-Digital Products : A Case Study of a Swedish Manufacturing Company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :VIVEK ANANDBABU; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; Digital transformation; Physical-digital NPD process; Stage-gate process; Agile methodology; Connectivity; IoT product development; Smart products; Front loading; Integration and coordination; Digitalisering; digital transformation; fysisk-digital NPD process; Stage-gate process; agila metoder; anslutning; IoT produktutveckling; smarta produkter; front-loading; integration och samordning;

    Sammanfattning : Manufacturing firms are realising the customer value and competitive edge that can be captured through digitalisation. Manufacturing firms are therefore striving to integrate digital technologies on the existing product range to create an ecosystem of connected products to create, monitor and manage the aftermarket product services. LÄS MER