Sökning: "ELM"

Visar resultat 21 - 25 av 146 uppsatser innehållade ordet ELM.

  1. 21. Convincing Crowdvoting Campaigns - The Persuasive Characteristics of New Venture Crowdvoting Campaigns

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Edvin Sjökvist; Simon Blackman; [2022]
    Nyckelord :Crowdvoting; Persuasion; Elaboration Likelihood Model; Endorsement; Crowdfunding;

    Sammanfattning : Today, many entrepreneurs turn to online crowdsourcing platforms to acquire resources and support for their ventures. While the pursuit of financial capital through crowdfunding platforms has received much attention from researchers, the pursuit of non-financial support has grown significantly in importance among new ventures. LÄS MER

  2. 22. Askens framtid : konsekvenser och hantering av askskottsjukan ur ett ekologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Linda Tångby; Veronika Johansson; [2022]
    Nyckelord :Fraxinus excelsior; Hymenoscyphus fraxineus; svampsjukdom; biologisk mångfald; värdväxt; handel; invasivitet; resistens; skadegörare på ask; växtskydd; epidemi;

    Sammanfattning : Asken (Fraxinus excelsior) är ett av våra ädellövsslag och dess existens hotas av den vindburna svampsjukdomen askskottsjukan. Sjukdomen upptäcktes först i Polen i början av 90-talet och spreds under en 20-årsperiod till de flesta länder i Europa. LÄS MER

  3. 23. Konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln : En kvalitativ studie om kanalstrategier innan och under pandemin

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ilham Ali; Miski Samater; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Elaboration likelihood model; channel strategies; online channels; offline channels; Covid-19; Elaboration likelihood model; kanalstrategier; online kanaler; offline kanaler;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin och åtföljande restriktioner gjorde det svårt för konsumenter att integrera både online och offline kanaler. Syftet med studien är att få en förståelse över hur pandemin har förändrat konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln, och vilka kanaler konsumenter börjat föredra att använda sig av vid shopping. LÄS MER

  4. 24. Mitt i prick! : En kvantitativ studie som syftar till att undersöka vad studenterna på Karlstad Universitet tilltalas av och inte i två olika jobbannonser

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Malik Mugula; Maya Gradin; [2022]
    Nyckelord :Rekrytering; arbetsvärderingar; attityder; ELM; jobbannonser;

    Sammanfattning : Sammanfattning Utformningen av en jobbannons och dess innehåll är ett viktigt verktyg för att att lyckas attrahera den rätta kandidaten för den utlysta tjänsten. Det finns få studier som syftar till att undersöka hur personen som läser en jobbannons tilltalas eller inte av dess innehåll. LÄS MER

  5. 25. Bekämpning av almsjuka med vaccinpreparat : konsekvenser för den biologiska mångfalden i almar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)

    Författare :Tobias Hansson; [2022]
    Nyckelord :Biodiversity; Dutch Trig®; Dutch elm disease; Ulmus glabra Camperdownii ; Epiphytes; Biodiversitet; Dutch Trig®; Almsjuka; Ulmus glabra Camperdownii ; Epifyter;

    Sammanfattning : Biodiversitet innebär en hög artsammansättning och är viktigt för fungerande ekosystem. Almar (Ulmus-arter) är ett träd som hyser en mängd andra arter och som värderas högt i urbana miljöer. Almar drabbas tyvärr av svampsjukdomen almsjukan som leder till att trädet dör. Detta kan dock motverkas med hjälp av vaccinet Dutch Trig®. LÄS MER