Sökning: "ERIKA NILSSON"
Visar resultat 21 - 25 av 71 uppsatser innehållade orden ERIKA NILSSON.
21. "Allt förändras!" : En litteraturstudie över livspartners erfarenheter av att leva med en bröstcancersjuk kvinna.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Bröstcancer är den vanligaste cancerformen bland kvinnor världen över. Det är väl beforskat hur kvinnan upplever sin sjukdom. Forskningen visar att även livspartnern påverkas i samband med kvinnans sjukdom. Med grund i familjefokuserad omvårdnad är det därmed angeläget att även inkludera livspartnern i vården. LÄS MER
22. "Alla ska ut ifrån systemet"
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Nilsson, E ”Alla ska ut ifrån systemet”. Om försörjningsstöd ochhandlingsutrymme. Examensarbete i socialt arbete 15 högskolepoäng. Malmöuniversitet: Fakulteten för hälsa och samhälle, institutionen för socialt arbete,2018. LÄS MER
23. ”Jag vill ha pedagogisk dokumentation, jag tycker det ger jättemycket” - En studie om pedagogers syn på pedagogisk dokumentation och barnens delaktighet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Krav ställs på pedagogisk dokumentation i förskolan från många olika håll där barnens delaktighet betonas. Skolverket (2012) har gett ut stödmaterial kring hur förskolor kan arbeta med pedagogisk dokumentation och systematiskt kvalitetsarbete i enlighet med förskolans läroplan. LÄS MER
24. Uppsökande teamet i Östersund ur ett brukarperspektiv : Ungdomarnas egna röster
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för socialt arbeteSammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en förståelse för hur ungdomar i Östersunds kommun upplever Uppsökande teamet Östersunds arbete och eventuella utvecklingsbehov, dels ur ett brukarperspektiv men också ur ett empowermentperspektiv. Genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer baserade på en intervjuguide har ungdomarna haft möjlighet att berätta så mycket eller så lite som de önskat. LÄS MER
25. Könsneutralisera mera - En kvantitativ studie om hur neutralisering av en reklamkontext för könsassocierade produkter påverkar konsumentens uppfattning och beteende gentemot varumärken
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Gender stereotyped portrayals in advertising and their effect is a phenomenon frequently discussed in recent years. The discussion has derived in a decrease of such stereotypes, the distinct trend to challenge norms and to adapt to new rules of society. LÄS MER