Sökning: "Elin Johnsson"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Elin Johnsson.
16. Investigation of tribological mechanisms of a boron additive in lubricants and fuel enhancer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Tillämpad materialvetenskapSammanfattning : The effect of using a boric acid based additive in lubricants and fuel enhancers was investigated in this study. Experiments were performed in a reciprocating and a continuous sliding ball-on-disk test equipment. Different oil types and temperatures were used. LÄS MER
17. Att sluta fred med sin kropp - en kvalitativ studie om tjockaktivism i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Tjocka kroppar utsätts för diskriminering i en rad olika sammanhang av anledning att de är tjocka. Ur detta tjockförakt har en aktivism växt fram för att motverka diskrimineringen, de kallar sig tjockaktivister. Tjockaktivisterna i Sverige har skapat ett forum på instagram där tjockaktivism praktiseras och tycks bli större. LÄS MER
18. Sjuksköterskans upplevelse av att möta familjer med för tidigt födda barn inom barnhälsovården - En intervjustudie
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Tidigare forskning har påvisat att föräldrar ibland upplever att sjuksköterskor inom barnhälsovården (BHV) har för lite kunskap om för tidigt födda barn och vad det innebär att få ett för tidigt fött barn. Drygt 6 % av alla barn i Sverige föds före graviditetsvecka 38. LÄS MER
19. Bröstcancer hos män: De drabbade männens upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bröstcancer är en av de ovanligare cancerformerna hos män vilket bidragit till att mycket lite forskning gjorts inom området och kunskap om hur männen upplever sin situation saknas. Syftet var att genom en litteraturstudie beskriva mäns egna upplevelser av bröstcancer. LÄS MER
20. Yves Rocher - om en motsägelsefull relation mellan varumärkesidentitet och -image
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I en tid som hyllar varumärken som identitetsskapare och ett företags starkaste tillgång är det förvånansvärt hur många som glömmer bort vikten av konsumentens personliga image av det. Att som märkesinnehavare förlita sig på att interna insatser kan säkerställa att ett varumärkes identitet projiceras ut, likt en spegels reflektion, till en passivt mottagande konsument är en allvarlig fallgrop. LÄS MER