Sökning: "Emelie Dimberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emelie Dimberg.

  1. 1. Paint´n Roll Omnichannels: A study of retail channel integration, channel content and their impact on customer satisfaction, purchase intention and brand attitude

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Josefin Boman; Emelie Dimberg; [2016-09-21]
    Nyckelord :omnichannels; multichannels; channel integration; channel content; customer satisfaction; purchase intention; brand attitude; digital competence; e-commerce experience; Millennials;

    Sammanfattning : Parallel to the digitization of Western societies retailers have been offering customers more and more meeting points and places for transactions. Today you can not only shop in physical stores or online, but through both channels simultaneously. LÄS MER

  2. 2. Vem behöver lokala nyheter? En kvalitativ studie om unga vuxnas nyhetsvärderingar och medieval i dagens globaliserade samhälle.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Dimberg; Julia Ingemarsson; [2014-08-22]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Vem behöver lokala nyheter? Författare Emelie Dimberg och Julia Ingemarsson Uppdragsgivare Dagspresskollegiet vid DEMICOM och SOM-institutet Handledare Mathias Färdigh Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) vid Göteborgs universitet Termin Vårterminen 2014 Ord 19 002 Syfte Syftet är att undersöka unga vuxnas relation till lokala nyheter i jämförelse med internationella, samt hur de tar del av dessa nyheter. Metod Kvalitativ analys i form av strukturerade fokusgruppintervjuer Material Intervjuer med sammanlagt elva respondenter vid tre fokusgruppintervjuer Huvudresultat Det finns hos målgruppen skillnad i uppfattning av begreppet lokalt, vilken påverkas av tiden man befunnit sig på orten och tidigare erfarenheter. LÄS MER

  3. 3. Inflytelserika kvinnor i musikbranschen : En studie i vad som krävs för att nå inflytelserika positioner

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Veronica Öye; Julia Ahl; [2014]
    Nyckelord :Pierre Bourdieu; music business; music industry; influence; gender habitus.; Pierre Bourdieu; musikbransch; musikindustri; inflytande; könshabitus.;

    Sammanfattning : I Sveriges musikbransch råder det idag en skev fördelning mellan kvinnor och män på inflytelserika positioner. Den skeva könsfördelningen, där det på de beslutsfattande positionerna syns en tydlig manlig dominans har blivit starkt uppmärksammad de senaste åren, vilket väckt intresset för föreliggande studie. LÄS MER