Sökning: "Emelie Hansson"
Visar resultat 26 - 30 av 39 uppsatser innehållade orden Emelie Hansson.
26. En fenomenografisk studie om lekens och kreativitetens betydelse för elevers lärande i årskurs 1-3
M1-uppsats, Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : Bakgrunden till denna studie utgår från våra egna erfarenheter av att undervisningen i årskurs 1-3 ofta är styrd, och har en avsaknad av lekfulla och kreativa inslag, vilket även forskning visar. Graden av styrning innebär därmed ett problem. LÄS MER
27. Det jag kallar för kartläggning kanske andra kallar bedömning : En studie av hur några pedagoger i förskoleverksamheten tolkar sitt uppdrag gällande kartläggning och bedömning av språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka pedagogers uppfattningar om kartläggning och bedömning i förskoleverksamheten. Detta med fokus på barns språkliga utveckling. Genom kvalitativa intervjuer med verksamma pedagoger inom förskoleverksamheten har ovanstående syfte undersökts. LÄS MER
28. Den lärande leken : En kvalitativ studie om hur några förskollärare ser på relationen mellan lek och lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en förståelse för hur verksamma förskollärare ser på relationen mellan lek och lärande samt hur förskollärare anser att innemiljön påverkar barns utveckling. Frågeställningarna som studien utgår ifrån är: Hur uppfattar förskollärare relationen mellan lek och lärande? Hur ser förskollärare på den pedagogiska innemiljöns betydelse för barns utveckling? Samt hur ser förskollärare på sin egen delaktighet i barns lek? I studien intervjuas sex verksamma förskollärare från fyra olika förskolor. LÄS MER
29. Cryopreparation for Compact X-Ray Microscopy
Master-uppsats, KTH/FysikSammanfattning : .... LÄS MER
30. Sjuksköterskans användning av smärtbedömningsverktyg hos spädbarn
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund: Smärta definieras som en obehaglig sensorisk och emotionell upplevelse associerad med verklig eller potentiell vävnadsskada, eller beskriven i termer av en sådan skada. Spädbarn har förmåga att känna smärta och är dessutom känsligare för smärtstimulering än äldre barn och vuxna. LÄS MER