Sökning: "Emelie Hansson"
Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden Emelie Hansson.
16. Språkutvecklande SO-undervisning i de tidigare skolåren- en kvalitativ studie baserad på lärares erfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka vilka arbetssätt och material lärare använder sig av i SO- undervisningen för att utveckla elevers ämnesspråk och ämneskunskaper, samt vilka effekter lärare menar att dessa arbetssätt har på elevers språk- och kunskapsutveckling. I studien presenteras bland annat det sociokulturella perspektivet på lärande. LÄS MER
17. Visste du att... Lidl jobbar hållbart? : En fallstudie av Lidls butik på Norremark i Växjö
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Lidls nya butik på Norremark i Växjö har uppnått miljöcertifieringen BREEAM:S högsta nivå “outstanding” (Food Supply 2016), vilket visar att de är på rätt väg mot den hållbara butiken. Alla Lidls nybyggda butiker kommer certifieras med BREEAM och alla de äldre butikerna kommer genomgå ett lyft. LÄS MER
18. Den medeltida stadens hemligheter : en animalosteologisk analys av djurbenen från stadsparken i Kalmar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : During the excavations of the City Park in Kalmar, Kalmar municipality, Småland, Sweden, in 2006 a quantity of approximately 100 kg of animal bones was excavated from the medieval settlement and harbour structures. These animal bones have been analysed and the results of the analysis will be discussed in the following paper. LÄS MER
19. Fashion Brands and Engagement on Instagram : How can fashion brands apply content marketing on Instagram to engage Millennials and increase brand equity?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : The purpose with this study was to investigate how fashion brands can use content marketing on Instagram to engage Millennials and increase brand equity. The aim was to contribute with support for fashion brands that are, or thinking about, running content marketing on Instagram. LÄS MER
20. Skillnader mellan mäns och kvinnors attityder till företags användande av doftmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: Based on excisting theories within marketing and psychology research investigate how scent marketing can affect customers and whether attitudes towards an ambient scent differ between men and women. Methodology: A quantitative study has been conducted with its starting point in positivism. LÄS MER