Sökning: "Emotion och motivation"

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden Emotion och motivation.

  1. 6. Vägen tillbaka till skolbänken - En realistisk forskningsöversikt om orsaker och interventioner för elever med problematisk skolfrånvaro

    Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Frida Ottosson; [2022]
    Nyckelord :Problematic school absenteeism; realistic review; multimodal intervention; mechanism; configuration; context; school attendance; behaviorism; systems theory.; Problematisk skolfrånvaro; realistisk översikt; multimodal intervention; mekanism; konfiguration; kontext; skolnärvaro; behavioristisk teori; systemteori.;

    Sammanfattning : Problematisk skolfrånvaro är ett omfattande problem som kan få sociala, emotionella och kunskapsmässiga konsekvenser för barn och ungdomar. Forskning visar att multimodala interventioner är effektiva i att öka skolnärvaro, vilka programstrategier inom interventionerna som fungerar i vilka kontexter saknas däremot kunskap om. LÄS MER

  2. 7. Spirits, Bath Houses & Music : A Qualitative Textual Analysis of the Music & Characters in Spirited Away

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Anna Johansson; Malin Wollin Persson; [2022]
    Nyckelord :Film Music; Characters; Spirited Away; Textual analysis; Multimodality; Neoformalism;

    Sammanfattning : This thesis delves into film music and how it can be used to shape and influence the viewer on different levels, as well as how the music in itself portrays a character. A qualitative textual analysis was used in order to get an answer to these questions. LÄS MER

  3. 8. Teachers’ Perceptions of Written Corrective Feedback in the English L2 Classroom in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Fabian Melkersson; Nils Annertz; [2022]
    Nyckelord :written corrective feedback; learner motivation; learner emotions; implementation of feedback; L2 English; teacher beliefs; learner reception;

    Sammanfattning : Providing feedback on learners’ written production is an integral part of English as a second language (L2) teaching, and it is thus important that teachers know when and how to apply such feedback, and how it affects learners. In the current study, we use a semi-structured interview design focusing on the concepts of implementation, motivation and emotion to explore teacher beliefs regarding the usefulness and reception of written corrective feedback (WCF) in a Swedish, lower-secondary L2 English teaching context. LÄS MER

  4. 9. Story World Absorption : An Analysis of EFL Students´ Immersive Reading Experience and Perceived Reading Enjoyment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :August Larsson; Elvira Aspra; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Prior research within the field of immersive reading has determined that the process of being absorbed by a story consists of four dimensions: attention, mental imagery, emotional engagement, and transportation, dimensions that in turn influence readers' perceived enjoyment when reading fiction. In contrast to a majority of the prior research within the field of immersive reading, this essay aims to identify factors that specifically influence EFL students' story world absorption and reading enjoyment. LÄS MER

  5. 10. Yoga är fantastiskt! Upplevelser, motstånd och motivation : En kvalitativ studie om kvinnors upplevelse av yoga

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Therese Larsson-Berg; [2021]
    Nyckelord :yoga; women; altered states of consciousness; self-esteem; motivation; yoga; kvinnor; förändrade medvetandetillstånd; självkänsla; motivation;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate womens experience of yoga. The study applied a qualitative approach with thematical analysis. Six women in varying ages was interviewed and during the beginning of this study they participated in a yoga course. LÄS MER