Sökning: "Eric Liu"

Visar resultat 11 - 15 av 149 uppsatser innehållade orden Eric Liu.

  1. 11. Särbegåvning i mellanstadiets matematikundervisning : En litteraturstudie om gynnsamma undervisningsmetoder och strategier för särbegåvade elevers kunskapsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Jakob Florhed; Sandra Hansson; [2022]
    Nyckelord :Särbegåvning; särbegåvade elever; undervisningsstrategier; undervisningsmetoder; grundskola; matematik; lärarperspektiv; elevperspektiv; varierad undervisning; autentiska uppgifter; utmanande uppgifter; elevgruppering; lärare- och elevrelationer;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka hur lärare hanterar och bemöter särbegåvning i mellanstadiets matematikundervisning. Frågeställningarna i denna studie var således: (1) Vilka undervisningsmetoder och strategier anser lärare vara mest gynnsamma för särbegåvade elever i undervisningen? Och (2) vilka undervisningsmetoder och strategier anser särbegåvade elever vara mest gynnsamma för deras kunskapsutveckling? I denna systematiska litteraturstudie har vi använt oss av databaserna ERIC och Scopus för att samla in relevant data kring lärare och särbegåvade elevers perspektiv på undervisning. LÄS MER

  2. 12. Lång division — en lång väg till förståelse : En litteraturstudie om elevers svårigheter med divisionsalgoritmer samt vilka undervisningsstrategier lärare kan använda för att hantera svårigheterna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Stina Horn; [2022]
    Nyckelord :Matematikundervisning; undervisningsstrategier; division; algoritmer;

    Sammanfattning : Denna litteraturstudie syftar till att undersöka undervisningen av divisionsalgoritmer för att redogöra för vilka svårigheter elever har med användningen av divisionsalgoritmer samt vilka strategier lärare kan tillämpa för att hantera dessa svårigheter. Vetenskapliga artiklar som besvarar dessa frågeställningar söktes fram genom databaserna Scopus och ERIC och valdes sedan ut baserat på förutbestämda urvalskriterier. LÄS MER

  3. 13. Elevers Förståelse Av Platsvärde : En systematisk litteraturstudie om kritiska aspekter samt gynnsamma faktorer för att förstå platsvärde i de tidiga skolåren

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Minna Mansikkala; Amanda Axelsson; [2022]
    Nyckelord :de tidiga skolåren; matematikundervisning; platsvärde; kritiska aspekter; gynnsamma faktorer;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie var att undersöka kritiska aspekter samt gynnsamma faktorer för förståelsen av platsvärde hos elever i de tidiga skolåren. Datainsamlingen skedde genom sökning i databaserna ERIC, Scopus och Unisearch samt genom manuell sökning. Sammanlagt analyserades och sammanfattades 10 vetenskapliga artiklar. LÄS MER

  4. 14. Qit – A Web-Based Sign-Up Application

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Lucas Gutzen; Björn Wolf-Waltz; Greta Björkman; Elias Abramsson; Anton Sahlström; Eric Widigssoon; Johanna Lundin; Alex Dahlander; David Albrekt; [2022]
    Nyckelord :Code optimization; database; MongoDB; Online tickets;

    Sammanfattning : Students wishing to attend student events, as well as the event organisers, currentlyface several inconveniences at the sign-up occasion, due to prevailing solutions’ lack ofdeep consideration for efficiency. This report investigates how a web-based sign-up appli-cation for student events can be implemented to handle high server traffic, by developingand testing a solution that allows for a quick sign-up process, payment directly at the sign-up occasion and the gathering of relevant attendee information. LÄS MER

  5. 15. Elever i matematiksvårigheter : En litteraturstudie om orsaker till att elever hamnar i matematiksvårigheter och hur lärare kan stödja dessa elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Frida Andersson; Sofie Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :matematiksvårigheter; orsaker; stödja; undervisningsmetoder; grundskolan;

    Sammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie var dels att undersöka vilka bakomliggande orsaker som leder till att elever hamnar i matematiksvårigheter. Dels att undersöka hur lärare kan stödja elever i matematiksvårigheter. Data i studien har samlats in via manuell sökning och databassökning i framför allt ERIC och UniSearch. LÄS MER