Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Cirkulära affärsmodeller : Branscher i relation till barriärer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Erik Engstrand; Samuel Wadström; [2021]
    Nyckelord :Circular economy; remanufacturing; recycling; CE barriers; sustainable business models; Cirkulär ekonomi; Återtillverkning; Återvinning; barriärer för CE; hållbara affärsmodeller;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med målet att minimera avfall och miljöpåverkan har allt fler företag börjat arbeta med cirkulära affärsmodeller som är en rörelse bort från en linjär resursförbrukning. Ett linjärt konsumtionsmönster, där produkter kastas när de inte längre är önskvärda, innebär enorma hållbarhetsförluster längs med värdekedjan. LÄS MER

  2. 2. Ekonomistyrning utan budget : Controllern och budgetering i kontrast till Beyond budgeting

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Samuel Wadström; Erik Engstrand; [2020]
    Nyckelord :Controller; Role of the controller; Budgeting; Beyond Budgeting; Agencytheory; Decentralization; Budget games; Digitalization; Rolling forecast; Controller; Controllerns roll; Budgetering; Beyond Budgeting; Agentteori; Decentralisering; Budgetspel; Digitalisering; Rolling forecast;

    Sammanfattning : Bakgrund: Konventionell budgetering har fått utstå betydande kritik under de senaste decennierna, där många menar att den inte är lämplig i dagenssnabbrörliga och globala marknad. Ett flertal organisationer har övergett konventionell budgetering, och rörelsen eller filosofin berördetta kallas för Beyond Budgeting (BB). LÄS MER

  3. 3. Spola bråket? En orientering i konfrontativ marknadsföring och dess relation till varumärkeskapital

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Erik Engstrand; Anton Korpe; [2020]
    Nyckelord :confrontative advertising; brand equity; brand equity chain; ad war; comparative advertisement;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines Swedish marketing bureaus' view on confrontative marketing and confrontative marketing's relation to brand equity. This is a growing, but not well-studied phenomenon. LÄS MER

  4. 4. Mäklardagen i Gävle som rekryteringsverktyg : Modell och teoriutveckling

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :David Broberg Engstrand; Erik Andersson; [2010]
    Nyckelord :Mäklardagen; Rekrytering; Employer Branding; Påverkande faktorer; Varumärke; Profilering.;

    Sammanfattning : Titel - Mäklardagen i Gävle – Modell – och teoriutveckling Nivå - Kandidatuppsats i företagsekonomi Författare - Erik Andersson David Broberg Engstrand Handledare - Jonas Kågström Datum - Juni 2010 Syfte - Vårt syfte med den här uppsatsen är att undersöka vad det är som påverkar mäklarstudenter vid Högskolan i Gävle när de väljer sin framtida arbetsgivare. Vi har valt att undersöka Mäklardagen i Gävle som rekryteringsverktyg. LÄS MER