Sökning: "Företagets ansikte utåt"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Företagets ansikte utåt.
1. Operativ transportplanering hos Gerdas Bröd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Med fokus på distribution behandlar denna rapport planerandet och utförandet av ruttplaneringen hos fallföretaget Gerdas Bröd i Grästorp AB. Utifrån antagandet att resurserna är begränsade hos Gerdas så presenteras ruttförslag utifrån målfunktionerna fyllnadsgrad och minsta möjliga körsträcka. LÄS MER
2. Modeföretagets medarbetare på sociala medier : En outnyttjad resurs?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag förväntar sig människor att deras arbetssituation ska uppfylla behov som sträcker sig längre än det mest grundläggande, så som mat och tak över huvudet. Detta har gjort att företag har blivit tvungna att allt mer anpassa sina organisationella strategier för att behålla arbetskraft inom företaget. LÄS MER
3. Shareadox : -The paradox of service quality assurance in Sharing Economy businesses
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : The purpose of the Sharing Economy is to exploit unused resources between people, as an alternative to buying new and owning themselves (Gansky, 2010). Gansky (2010) argues that a major reason why the Sharing Economy has grown in recent times is, besides from the recession and people’s increased environmental awareness, the urbanization which has made people move closer to each other and in to the big cities. LÄS MER
4. "Jag vill göra det och jag vill göra det bra" : En kvalitativ studie om arbetsmotivation hos anställda med kundrelaterat yrke
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för psykologi och organisationsstudierSammanfattning : Vare sig det handlar om kundservice eller försäljning är kundkontakten ett servicemöte som är centralt för en affärsdrivande verksamhet. Arbetsuppgifter som innefattar kundkontakt är av avsevärd betydelse för företaget då den anställde är företagets ansikte utåt och spelar en avgörande roll när det gäller att influera kundens uppfattning. LÄS MER
5. Spokespersons : - en studie om hur ICA och Com Hem arbetar med skapade frontfigurer
Kandidat-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syfte är att kartlägga hur Com Hem och ICA arbetar med sina skapade frontfigurer som "spokespersons". Problem: Det kan vara svårt för företag att nå ut till sina kunder i dagens hårda konkurrens. Det är därför viktigt att de använder sig av olika strategier för att differentiera sitt varumärke och bli unika på marknaden. LÄS MER