Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 830 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Hemlöshetsbekämpning i Förändring : En kvalitativ studie om professionens syn på Bostad först och Bostadstrappan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Michael Risfjell; [2024]
    Nyckelord :Hemlöshet; bostadslöshet; bostad först; bostadstrappan; socialt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka metoden Bostad först ur professionens perspektiv för att bedöma dess effektivitet i att bekämpa hemlöshet i Sverige jämfört med den tidigare metoden Bostadstrappan. Genom att använda en kvalitativ metod, baserad på semistrukturerade intervjuer och en induktiv ansats, har studien undersökt implementeringen av Bostad först i svensk kontext. LÄS MER

  2. 2. Orsakar "text-neck" nacksmärta? : en scoping-review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Daniel Johansson; Pedro Farajian; [2024]
    Nyckelord :hållning; mobilanvändning; nackflexion; nacksmärta;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nacksmärta är den fjärde största sjukdomen i världen och enbart i Stockholm upplevs 10 av 100 personer ha nacksmärta varenda dag. Ungefär 75 % av världens befolkning som hanterar mobiltelefoner har en framåt- och nedåtförskjuten position av nacken, även kallat “text-neck”. LÄS MER

  3. 3. Att påverka genom kontext : En kvalitativ studie om hur digitala marknadsföringsbyråer använder kontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Wengelin; Johan Söderberg; [2024]
    Nyckelord :Digital marknadsföringsbyrå; kontextuell annonsering; kundens beslutsprocess; tematisk annonsering; sökannonsering; AIDA-modellen; digital marknadsföring; intresse; uppmärksamhet; önskan; handling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitala marknadsföringsbyråer arbetar medkontextuell annonsering och hur kontextuell annonsering påverkar kundens beslutsprocess.Teori om digitala marknadsföringsbyråer, kontextuell annonsering och kundens beslutsprocesshar tillämpats, samt en för undersökningen skapad analysmodell. LÄS MER

  4. 4. ÖPPNA MYNDIGHETSDATA I SVERIGE En studie om barriärer och innovationsmotstånd

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Andreas Kalin Winkler; Lina Andersson; Li Sjölund; [2023-11-16]
    Nyckelord :öppna data; öppna myndighetsdata; innovation resistance theory; barriärer; innovationsmotstånd;

    Sammanfattning : Öppna data innebär att göra offentlig datainformation tillgänglig i format som möj-liggör gratis användning, spridning och utnyttjande av allmänheten, vilket ökar ut-maningarna för de aktörer som måste dela sin data. Detta gäller särskilt för myn-digheter, vilka tillhör de största producenterna och insamlarna av data och vars pot-ential och nyttor förväntas gynna allmänheten. LÄS MER

  5. 5. "We are a team": Creating a Healthy Coach-Youth Golfer Relationship

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Jesper Littorin; [2023]
    Nyckelord :Coach-athlete relationship; mental health; well-being; youth athlete; golf; Tränare-spelare relation; mental hälsa; välmående; ungdomsidrottare; golf;

    Sammanfattning : The research objectives were (1) to explore how coaches and youth golfers perceive a healthy coach-athlete relationship and (2) what they do to facilitate such a relationship. A qualitative small-q study was done by interviewing five experienced coaches and five competitive youth-golfers using two semi-structured interview guides in order to get both coaches’ and athletes’ perspectives. LÄS MER