Sökning: "Fallstudie ms"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Fallstudie ms.
1. Investigation of Financial Conditions for Electric and Hybrid Aircraft in Commercial Aviation
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Under de senaste Ã¥ren har flygets klimatpÃ¥verkan blivit alltmer uppmärksammad för att den, precis som annan klimatpÃ¥verkan, behöver minska. Samtidigt väntas flygresandet öka de kommande Ã¥ren och flyget är en viktig faktor för ekonomisk tillväxt i världen. LÄS MER
2. H&M - det hållbara valet? : En fallstudie av H&Ms CSR-kommunikation via Instagram
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Under de senaste åren har H&M utsatts för kritik från många håll. De har anklagats för att inte alltid handla etiskt eller ta sitt sociala ansvar och har bland annat anklagats för rasism och greenwashing. LÄS MER
3. Data Logging for Controller Area Network of Autonomous Vehicles : An Investigation of a CAN-Ethernet Gateway
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : With the development of autonomous vehicles, more and more technology is introduced into the automotive industry. Ethernet has found its way into the vehicle network, and it is forced to coexist with the well-established CAN bus. LÄS MER
4. Kan jag hjälpa dig med något? - En fallstudie om H&M-anställdas upplevda förutsättningar för motivation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Detaljhandelslandskapet har under de senaste åren förändras på grund av digitaliseringens utveckling och då fysiska butiker står inför stora utmaningar kan motiverad personal ses som en allt viktigare resurs. H&M är en viktig aktör för den svenska detaljhandelsbranschen och denna studie syftar därför till att undersöka hur butiksanställda på H&Ms butiker upplever sina förutsättningar för att skapa motivation. LÄS MER
5. Kommunikation – H&M : en kvalitativ fallstudie av H&M Conscious med kompletterande intervjuer
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Detta arbete är en kvalitativ studie som undersöker hållbarhet och miljöaspekter inom klädindustrin. Specifikt analyseras konceptet ”Fast Fashion” och dess plats i klädindustrin, samt ”Green Marketing” och hur det kan användas av företag. Vidare studeras H&M och deras kollektion H&M Conscious som specifikt exempel. LÄS MER