Sökning: "Female gamers"

Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden Female gamers.

  1. 11. Kvinnorna som streamar : En jämförelse av genusrepresentationen på Twitch

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Kristopher Sjöberg; David Furberg; [2019]
    Nyckelord :gender; sexism; discourse; Twitch; gaming; genus; sexism; diskurs; Twitch; spel;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine female Twitch streamers and compare the gaming- discourse in Swedish and English language environments from a gender perspective. Twitch as a platform for gamers and streamers has grown to be one of the largest online gaming communities in the world. LÄS MER

  2. 12. "They're coming for our games" : A study of far-right social mobilization in the gaming community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Erik Lindvall; [2018]
    Nyckelord :Social movement; mobilization; radicalization; political activation; internet; online; gamers; gamergate; video games; anti-feminism; wolfenstein;

    Sammanfattning : The aim of this is thesis is to study and understand the development within the gaming community in the latter half of 2014, where a harassment campaign against the female developer Zoe Quinn led to an industry-spanning controversy that divided large sections of the gaming community, and how this fed into a far-right radicalization of certain groups of young male gamers. This thesis focuses on the idea that the controversy in question helped mobilize these games into an online social movement that aimed to “take back our games” from the perceived outside threats of feminism and political correctness, and how they through that process became an easy target for assimilation within large far-right and white supremacist movements. LÄS MER

  3. 13. Gaming och stereotyper : En korrelationsstudie om gameridentifikation och upplevelsen av könsstereotyper i videospel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Caroline Engström; Victoria Simonsson; [2017]
    Nyckelord :Social Identity Theory; Social Learning Theory; Videospel; Gaming; Gamers; Könsstereotyper;

    Sammanfattning : Gamingindustrien är idag en verksamhet som årligen omsätter flera miljarder kronor. Forskning har indikerat att dess utövare, så kallade gamers, betraktar karaktärerna i spelen som mindre könsstereotypa än de som inte spelar (Gillentine 2007). LÄS MER

  4. 14. Den kvinnliga hjälten i dataspelsnarrativ : Hur en spelare uppfattar en kvinnlig protagonist

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Jennie Sörensen; [2016]
    Nyckelord :datorspel; hjältar; könsroller; narrativa figurer; karaktär;

    Sammanfattning : Datorspel idag utvecklas oftast av män för män. Detta leder till att utbudet av spelhjältar är väldigt snävt, nästan alla spelhjältar är män. Detta examensarbete handlar om hur kvinnliga hjältar framställs i datorspel och hur de uppfattas av spelare. Arbetet fokuserar på spelarens vy och vilka drag de helst ser hos kvinnliga hjältar. LÄS MER

  5. 15. The “Reality” of Misogyny in Online Gaming Communities : A Qualitative Study on Female Minecraft Players

    Master-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Jana Graso; [2016]
    Nyckelord :misogyny; gendertrolling; Minecraft; gaming; digital dualism; GamerGate; gender;

    Sammanfattning : This study explores the implications of misogyny in the virtual and physical worlds. The 2014 GamerGate scandal shed light on the immense violence to which female gamers and gaming entertainment consumers are so frequently exposed to. Minecraft is the most played mass online multiplayer game in the world with over 100 million copies sold. LÄS MER