Sökning: "First-mover strategy"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden First-mover strategy.

  1. 6. Exploratory study of market entry strategies for digital payment platforms

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Anna Marcinkowska; [2018]
    Nyckelord :Market entry; strategy; digital payment platform; platform; network effects; first mover; late entrant; early follower; klarna; swish; paypal; seqr; wywallet; homing costs; switching costs; internationalization; bankid; bank-id; cashless society; timing of entry; one-sided; two-sided; multi-sided; NFX; cross-side; cross side; same-side; same side; subsidy-side; subsidy side; money-side; money side; secondary data analysis; degrees of navigation; navigational degrees; content; cognitive load; application; mobile payment; mobile wallet;

    Sammanfattning : The digital payment industry has become one of the fastest evolving markets in the world, but in the wake of its rapid advancement, an ever increasing gap between academic theory and the actual reality of this market widens - and especially so when it comes to entry theory. It is widely acknowledged that the world is moving towards an ever more homogeneous economy, but despite the fact that payment preferences differ greatly from country to country - research on this subject continues to revolve mainly around localized efforts. LÄS MER

  2. 7. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Mattias Olsson; Amelie Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; kafébransch; konkurrensstrategi; varumärkesidentitet; first mover advantage; second mover advantage; relationstriangel; Business and Economics;

    Sammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 8. Konkurrens på lika olika villkor - med patienten i fokus?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Robin Löfgreen; Patrik Persson; [2010]
    Nyckelord :Primärvård; Hälsoval Skåne; Vårdval; Strategi; Strategy; Health choice; Primary health care; Choices of health Skåne;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att öka förståelse för hur reformen Hälsoval Skåne har påverkat såväl offentliga vårdenheter som privata aktörer och härigenom lyfta fram olika problematiska aspekter som upplevts.Metod: Kvalitativ metod, fallstudie. LÄS MER

  4. 9. Sailinnovation : Sailing into a Blue Ocean

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Camilla Andersson; Nadja Nardini; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract The Luxury Sailing Yacht industry has been severely affected by the global economic crisis since several Luxury Sailing Yacht companies have experienced significant downturn. There is an increasing number of companies, which are moving the world into a more innovationbased economy since it offers more opportunities. LÄS MER

  5. 10. Establishment of pulp and paper production in Russia : assessment of obstacles

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Hanna Andersson; [2007]
    Nyckelord :pulp and paper industry; Russia; establishing process; obstacles and opportunities; forests;

    Sammanfattning : This essay is written for the purpose of finding out why so few international pulp and paper companies have established production in Russian. It identifies the main obstacles potential investors perceive. This essay has its theoretical ground originates from the PEST model, the resource based view of strategy, risk management. LÄS MER