Sökning: "Food shopping"
Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden Food shopping.
1. Inside the Future of Shopping Malls - Logistics Approaches for Enhancing the Collection Efficiency of Online Retail Orders from Shopping Malls by Delivery Agents
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Background: The rise of e-commerce has revolutionized the retail industry, with consumers now able to purchase goods online and receive their orders promptly at their doorstep. The COVID-19 pandemic has accelerated this trend, leading to traditional retailers reimagining their strategies and embracing omnichannel approaches to meet the growing demand for fast deliveries. LÄS MER
2. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
3. Exploring the Factors Driving Household Food Waste
Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Food waste is a global concern with significant environmental, economic, and social implications. Despite efforts to address the issue, household-level food waste remains substantial, contributing to food insecurity and environmental degradation. LÄS MER
4. Impact of Increased Grocery Prices on Households : Studying Sweden 2022/2023
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In 2022, food prices increased rapidly, prompting this investigation into how the price shock has impacted consumer behavior. Previous studies have found that price shocks affect low- income households with children the most. A switch to more calorie-dense food and a decreased consumption of snacks. LÄS MER
5. COVID-19 och dess påverkan på beteenden hos konsumenter inom livsmedelshandel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv fokuserad på livsmedelshandeln.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Bakgrund: COVID-19 pandemin har förändrat samhället och påverkat olika företags förhållningssätt. Konsumentbeteendet har förändrats på grund av isoleringar, statliga rekommendationer och riktlinjer i försök att minska smittspridningen. LÄS MER