Sökning: "Forskning kommunikation ledarskap"
Visar resultat 6 - 10 av 416 uppsatser innehållade orden Forskning kommunikation ledarskap.
6. Att möta förändringens prövningar : En studie om organisationsförändring och dess inverkan på medarbetarens upplevda psykosociala arbetsmiljö.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : För att organisationer skall anses vara uppdaterade och relevanta är förändring en nödvändighet. Förändringsarbetets framgång är främst beroende av de processer som uppföljs och åtgärder som vidtas vid implementeringen. LÄS MER
7. Motstånd i förändringsprocesser : En studie om organisatoriska påverkansfaktorer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Motstånd i förändringsprocesser. En studie om organisatoriska påverkansfaktorer. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen), i ämnet företagsekonomi. LÄS MER
8. Ledarskap på distans : En litteraturstudie om chefers utmaningar med att leda på distans
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att genom befintlig forskning skapa förståelse för chefers ledarskap underdistansarbete utifrån chefers egna upplevelser. Frågeställningarna berörde vilka utmaningar chefer upplever att det finns för att utöva ett gott ledarskap under distansarbete och vilka strategier som befintlig forskning presenterar för att möta dessa utmaningar. LÄS MER
9. Implementering av Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen : En Kvalitativ Studie om Medarbetarnas Upplevelser vid Implementering av Artificiell Intelligens
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Artificiell Intelligens på Arbetsplatsen - En kvalitativ studie om medarbetares upplevelser vid implementering av Artificiell Intelligens. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i företagsekonomi. LÄS MER
10. Pedagogiskt ledarskap i fritidshem ur ett genusperspektiv.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med vår studie är att identifiera och utforska genusdiskurser i grundlärares beskrivningar av pedagogiskt ledarskap i fritidshem och hur det påverkar verksamhetens utformning. Genom att använda kvalitativ metod och semistrukturerade intervjuer har vi intervjuat fyra kvinnliga och tre manliga grundlärare i fritidshem om hur de beskriver sig själva och andra som pedagogiska ledare utifrån en genusdiskurs. LÄS MER